​Från racketsport till motorsport – dags för sista Utmanarmötet

Efter att ha visat racketsporter som tennis, bordtennis och padel byter SVT nu riktning och ställer in siktet på rally till det sista Utmanarmötet.

På söndag väntar den fjärde och sista delen av SVT:s specialsatsning ”Utmanarmötet” – och veckans evenemang blir en tävling mellan sex rallyförare, komplett med kval, kvartsfinal, semifinal och final. Spelbolaget Coolbet har tagit fram odds på tävlingen och räknar med en tuff duell mellan två klara favoriter.

“SVT har lyckats samla flera av Sveriges bästa förare, såsom SM-föraren Mattias Ekström och VM-veteranen PG Andersson tillsammans med kommande stjärnor som Emil Bergkvist och “Rally-Jonna” Eson Brådhe. Men de nuvarande VM-förarna Oliver Solberg och Pontus Tidemand är i av en annan klass trots det intressanta startfältet” säger Petter Lundmark, Marknadschef på Coolbet.

Startskottet går på söndag klockan 15.45, och varje förare kommer att köra två kvalomgångar där de två bästa går direkt till semifinal. De fyra andra förarna går till kvartsfinal där den snabbaste sammanlagda tiden över två sträckor vinner. Upplägget är sedan detsamma i semifinalen och finalen.

Oddsen Utmanarmötet i rally
Oliver Solberg 2.00
Pontus Tidemand 2.25
Mattias Ekström 5.00
PG Andersson 6.00
Emil Bergkvist 30.00
Jonna Eson Brådhe 50.00

Oddsen är hämtade från Coolbet.com

Sändningstid

Utmanarmötet i rally sänds i SVT1 på söndag den 7 juni klockan 15.45. SVT:s egen rallyexpert Jonas Kruse kommenterar tävlingen tillsammans med Johan Ejeborg.

Om Coolbet

Coolbet har en svensk spellicens för kommersiellt onlinespel och vadslagning genom Spelinspektionen.

Coolbet strävar efter att vara ett rättvist, personligt och öppet företag som delar information du knappast hittar på någon annan spelsajt. Coolbet vill förbättra våra kunders kunskap för onlinespel ständigt fokusera† på produktutveckling och innovation samt sätta en ny standard för ansvarsfullt spelande.

Mer information om bolaget finns på www.coolbet.com

Petter Lundmark

Presskontakt Country Manager Sweden