​Hallå där Ambra Pierrou, ny CMO för Cool Company

Välkommen till Cool Company! Vad har du gjort tidigare?
Tack! Känns väldigt spännande att börja på Cool Company! Jag kommer närmast från Storytel där jag nu lämnar tjänsten som ansvarig för bolagets närvaro i Beneluxländerna och flyttar hem till Sverige. Innan dess har jag även arbetat som marknadschef för Storytel.

Vilka erfarenheter tar du med dig från ett bolag som säljer strömmade böcker till Cool Company?
Mycket av det jag gjort har handlat om att bryta ny mark med digitala tjänster och etablera närvaro i nya länder - vilket är precis den utmaning som Cool Company står inför. Cool Company har, liksom Storytel, en helt ny marknad att etablera där utmanar en annars väldigt traditionell bransch - och där kommer jag att bidra med en offensiv satsning.

Hur kommer de som använder Cool Company märka att du börjat på bolaget?
Det händer mycket på arbetsmarknaden just nu. Förutom ökad konkurrens om talanger ser jag en spännande utveckling kring hur hur man anlitar extern kompetens och vill vara anställd. Jag ser att det kommer att vara viktigare än någonsin att skapa en nära tjänst med hög relevans för både våra frilansare och företagskunder i en snabbföränderlig värld. Mitt jobb kommer att vara att hjälpa till att göra upplevelsen bättre och göra vår position ännu mer attraktiv.

Har du frilansat själv någon gång?
Absolut, jag har jobbat för mig själv och var bland annat med och hjälpte till att starta upp ett naturligt hudvårdsmärke baserat på kokosolja, tillsammans med en vän, under 2016. Hon driver nu det själv under namnet Biso Coco och jag tycker det är så spännande att se hur det går för henne.

Slutligen, har du ett bra tips på en ljudbok på Storytel?
Det är svårt att välja ett bra tips när det finns så många bra böcker. En av mina absolut bästa lyssningar är utan tvekan Jonas Hassen Khemiris, Allt jag inte minns, men jag tyckte också väldigt mycket om Kristina Sandbergs Maj-trilogi.

Läs mer om Ambra här: https://www.linkedin.com/in/ambrapierrou/

Läs vad Resumé och Breakit har skrivit om att Ambra börjar på Cool Company.