Coop Extra öppnar i Märsta

Onsdag den 31 maj öppnar Coop Extra i Märsta. Matbutiken har perfekt läge vid stora rondellen intill ishallen i Märsta. Butiken är totalt 3 500 kvm stor och har 45 anställda. Till invigningen kommer bl a Tom Sjöstedt från Svenska kocklandslaget, handbollsprofilen Staffan Olsson, som började sin karriär i Märsta, samt fotbollsspelaren Benno Magnusson. -Jag tror att framförallt barn- och tonårsfamiljer kommer att uppskatta vårt sortiment, vår engagerade personal och generösa öppettider. Dessutom har vi Sveriges billigaste ekokasse och alltid många flerköpserbjudanden, säger butikschef Ulrika Andersson. I butiken finns manuell fiskdisk och eget bageri. Märsta-butiken får även det nya etniska matsortimentet som Coop tagit fram i samarbete med invandrarföreningar. Sortimentet består av ca 250 produkter, allt från granatäpplen till elefantbönor. För att bättre förstå andra kulturers högtider och matvanor har Coop satsat på utbildning för medarbetarna. Som första Coop Extra inom kedjan får Märsta-butiken en stor ”fixa-hemma” avdelning, 500 kvm med bl a verktyg och färg och egen färgbrytare. Coop Extra i Märsta blir den trettioandra Extra-butiken i landet. Coop Extra satsar på färskvaror till låga priser, extra bra kundbemötande, Sveriges billigaste ekokasse och rabatter för trogna kunder. Konceptet är mycket framgångsrikt och inom kort öppnar nya Extra-butiker i Väla (utanför Helsingborg), Skärholmen (utanför Stockholm) samt Västerås. Utbyggnadstakten är snabb och under de närmaste åren kommer 4-6 nya Extra-butiker att etableras per år. Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel i butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum och Coop Nära med visionen att skapa en bättre och tryggare vardag genom lönsamma, medlemsägda butiker. Coop Sverige är en del av Nordens största dagligvaruföretag Coop Norden som ägs av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark och Danmark.