Nordens största gör-det-själv kedja nylanseras under egna varumärket Coop Bygg & Trädgård

Bygg och Trädgård som idag är en del av Coop Forum kommer att tydligare få en egen profil under namnet Coop Bygg & Trädgård. Det första steget tas när Coop Forum i Värmdö invigs. I början av nästa år ska förändringen vara genomförd i alla stormarknader där Coop Bygg och Trädgård finns. Kooperationen var den första aktören som förstod konsumenternas behov att billigt och enkelt kunna köpa byggvaror och verktyg. Gör-det-själv fanns knappt som begrepp när den första OBS! Bygg & Bo öppnade i Vårby 1963. Bygg & Trädgård i dagens Coop Forum är den största aktören på gör-det-själv med 34 olika enheter. Men i den hårdnande konkurrensen vill konceptet bli ännu tydligare och synligare. – Nu ska vi återta positionen som nummer ett också i kundernas medvetande. De som ska förnya, renovera eller bygga om bostaden eller trädgården ska i ännu högre grad ha oss i medvetandet när de väljer inköpsställe, säger Thomas Friberg, försäljningschef på Bygg & Trädgård. Att tydligare skilja på Coop Forum och Coop Bygg & Trädgård stärker också de marknadsplatser där enheterna finns. De två möter olika kundbehov och därmed är det logiskt att de uppträder under olika varumärken Även i Täby kommer Bygg & Trädgård under hösten att på samma sätt som i Värmdö få ett nytt utseende. I februari nästa år ska samtliga Bygg och Trädgård i landet vara omställda till den nya profilen. Tills dess ska förutom butikskommunikationen även sortiment och prisnivåer ses över. – Då lanserar vi Sveriges största kedja för dig som gör det själv – till lägsta pris. Vi kommer att ha ett delvis nytt sortiment där vi tack vare samarbetet i Coop Norden kan erbjuda både nya produkter och riktigt låga priser, säger Thomas Friberg. För ytterligare information: Thomas Friberg, försäljningschef Coop Bygg & Trädgård, 070-766 50 51 Roger Gehrman, chef Coop Forum, 070-245 06 10 Coop Sveriges pressjour 08-743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta.