Sköna primörer i Coop Konsums nya reklamkampanj

Coop Konsum ska inspirera och hjälpa oss att äta lite sundare. Nu kommer en uppföljare till tidigare kampanjer på temat hälsa och ekologi. Denna gång är det kroppsdelar i form av vårens primörer. Budskapet är att skönhet kommer inifrån. Kampanjen stöttas av ett förmånligt erbjudande på utvalda primörer. Kampanjen är ett led i att profilera Coop Konsum som en sund affär som hjälper kunderna att välja hälsosamt. Kampanjen kommer att synas i dagspress, som utomhusreklam i storstäderna och i alla Coop Konsum-butiker under v.22 och 23. -Vårt budskap är att skönhet kommer inifrån, säger Bodil Jönsson-Lindgren, marknadschef Coop Konsum. Vi vet att många vill äta lite sundare och genom kampanjen vill vi göra vad vi kan, för att hjälpa människor att lyckas med sina mål. Under kampanjveckorna har vi halva priset på tolv utvalda primörer. Det ska vara både gott och billigt att äta sunt. Genom att lyfta fram frukt och grönt, fiberrika produkter och nyttiga recept vill Coop Konsum göra det enkelt att både äta gott och hälsosamt. Coop Konsum är den livsmedelskedja som har det största ekologiska sortimentet – en ledande position som kommer att utvecklas ytterligare. Ytterligare upplysningar Bodil Jönsson-Lindgren, marknadschef Coop Konsum tel 08-743 13 07 Coop Sveriges presstjänst tel 08-743 23 33 Coop Norden ägs av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark och är Nordens största dagligvaruföretag. I Sverige bedriver Coop dagligvaruhandel i butikskedjorna Coop Forum, Coop Konsum, Coop Extra och Coop Nära med visionen att skapa en bättre och tryggare vardag genom lönsamma, medlemsägda butiker.