COPA-DATA visar ny teknik inom kraft-automation på Elfack 2015

Besök våra experter i monter B08:67. Där visar vi vår senaste HMI/SCADA lösning för Energi & Infrastruktur – zenon Energy Edition 7.20. Med vår programvara blir våra kunder oberoende av leverantörer och får en flexibel och kostnadseffektiv plattform att växa i. I montern kommer vi att fokusera på kraftproduktion, transmission och eldistribution baserad på t.ex. IEC 61850 Edition 2 och IEC 60870, men vi visar även lösningar för järnväg framtagna av våra partners.

”I vår monter visar vi hela flödet från reläskydd och HMI till överordnat SCADA i driftcentraler. Vi vill ge alla våra besökare möjligheten att prova flexibiliteten själva på plats i Göteborg. För detta kommer vi att anordna små regelbundna workshops tisdag, onsdag och torsdag kl 13:00. Håll utkik efter dessa” tipsar Olov Emås chef på COPA-DATA Scandinavia AB.

”Vår Industry Manager, Jürgen Resch, från Österrike finns på plats för att berätta om de senaste trenderna inom kraftautomation. Vi visar också vår helt nya koppling till Microsoft Azure och de möjligheter som man får genom molntjänster. Det är mycket som händer nu, både nationellt och internationellt och det gäller att hela tiden hålla sig informerad” avslutar Olov Emås.

zenon Energy Edition - SCADA/HMI för energibranschen
I en enda plattform hanterar du kraftproduktion inom t.ex. vatten- vind- eller värmekraftverk. Med samma plattform får du lokal stationskontroll med t.ex. IEC 61850 i dina mottagnings- eller transformatorstationer, en Gateway till driftcentral och ett komplett överordnat SCADA-system för ditt nät baserat på standardiserade protokoll och med full flexibilitet.

Med över 300 olika kommunikationsprotokoll säkerställer zenon en öppen och säker kommunikation. Med en integrerad lösning från fältbuss till molntjänster får användaren full kontroll över kommunikation, visualisering, datalagring och beräkningar av en lång rad olika nyckeltal.

Besök COPA-DATA på Elfack 2015 i Göteborg, 5-9 maj 2015

Monter B08:67