Copiax och SLR startar nytt samarbete gällande utbildningar i höst

Copiax och SLR startar nytt samarbete gällande utbildningar i höst

Efterfrågan på utbildningar är stor och nu påbörjar SLR, Sveriges Lås- och Säkerhetsleverantörers Riksförbund, och Copiax ett samarbete för att tillsammans täcka upp behoven och utöka kunskapen i branschen.

I syfte att erbjuda ytterligare kompetensutveckling för fler personer i säkerhetsbranschen har SLR och Copiax träffat en överenskommelse om samverkan. Copiax har nu möjlighet att erbjuda sina samarbetspartners delar av SLR:s populära kursprogram”, säger SLR:s ordförande Håkan Dosé.

Kursdeltagare är välkomna oavsett om de är medlemmar i SLR eller inte. Kursutbudet kommer att synas på Copiax utbildningsportal Security school redan i höst.

Idag har Copiax samarbeten med SSF, Branschutbildarna, Trainor och fristående säkerhetskonsulter.

”SLR och Copiax kompletterar varandra bra och med branschens bästa i åtanke är vi övertygande om att detta gagnar kunder och säkerhetsinstallatörer ”, säger Natalie Rindevall, Event- och utbildningsansvarig på Copiax.

Samarbetet träder i kraft efter sommaren och de kurser som erbjuds är initialt; Dörrautomatiker och CE-märkning, Regler för inbrottsskydd, Normer och standarder, Tillgänglighet och utrymning.

SLR:s utökade och fabrikantoberoende kurskatalog har på kort tid blivit mycket populär i säkerhetsbranschen och flera kurser fick långa väntelistor på rekordtid.

Jessica Dahlin, regionansvarig för Låsteknikcentrum i Stockholm är positiv till samverkan mellan SLR och Copiax:

Jag ser mycket positivt på vårt nya samarbete och hoppas kunna nå ut ännu bredare med kurserna som ingår i vår kurskatalog.”

Natalie Rindevall, Event- och utbildningsansvarig, Copiax

Natalie.rindevall@copiax.se

Lina Jelbring, Marknadschef Copiax

Om SLR

Sveriges Lås- och Säkerhetsleverantörers Riksförbund är en rikstäckande organisation för låsmästare från Trelleborg till Kiruna. Vi är 155 medlemsföretag med 50 filialer, totalt alltså över 200 lås- och säkerhetsföretag spridda över hela landet. SLR är anslutet till föreningen Säkerhetsbranschen, European Locksmith Federation samt Företagarnas Riksorganisation. Utöver företagsmedlemskap finns en sektion inom SLR som heter SHG, Svenska Högsäkerhetsgruppen. SHG har personliga medlemskap, och för det krävs ett gällande certifikat som värdeförvaringstekniker.