Höstens kurser

I höst erbjuder Copiax nya kurser - både i klassrum och digitalt

Många kurser som förr varit i klassrum hålls nu framgångsrikt digitalt, samtidigt gör de lättade restriktionerna att Copiax åter startar med fysiska kurser. Höstens kursutbud innehåller flera nyheter för att nå flera yrkesroller inom säkerhetsbranschen. Målet är att möta kundens behov på ett sätt som passar dem och även kursernas karaktär.

Kursutbudet är utvecklat med flera nyheter för att nå flera yrkesroller inom säkerhetsbranschen. Nytt är tillexempel BAM – Bättre arbetsmiljö och Heta arbeten – en kurs som förser dem som utför brandfarliga heta arbeten på en tillfällig arbetsplats med rätt kunskap och behörighet. Omtyckta kurser som tillexempel Entreprenadsjuridik och Upphandling och El & Telelära finns kvar i kursutbudet.

”Vi är glada att kunna erbjuda en mix av både fysiska och digitala kurser, vi arbetar ju för att kunden själv ska kunna välja i den mån det är möjligt”, säger Natalie Rindevall, Event- och utbildningsansvarig på Copiax.

Vissa kurser gör sig bättre i klassrum om de har praktiska moment. Det digitala utbudet finns i olika varianter; både som lärarledda sessioner och i vissa fall självstudier på egenvald tidpunkt.

Tack vare framgångsrika samarbeten erbjuder Copiax kurser och seminarier till rabatterade priser eller helt kostnadsfritt, för sina kunder.

Även produktutbildningar och samarbeten med leverantörer fortsätter och flera nya tema-dagar så kallade Cloud Sessions kommer att genomföras. Security School är samlingsnamnet på alla Copiax utbildningar och på utbildningsportalen läggs dessa ut löpande. En del är i egen regi, andra tillsammans med leverantörer eller i samarbete med olika expertföreläsare.

”Vi har sett stor framgång med de digitala uppläggen, inte minst i räckvidd, så dessa fortsätter vi med samtidigt som vi nu åter kan erbjuda populära fysiska kurser”, säger Natalie Rindevall.

Security School Utbildningsportal

Om Security School - Copiax.se