Ny digital projektledare till Cordovan

Cordovans nya projektledare Kari Brovall har tidigare arbetat på en rad olika digitala byråer. Bland annat med VR, 3D, animeringar och film. Men han har också erfarenhet från beställarsidan där han ansvarat för flera välkända varumärken inom vin och sprit.

Kari Brovall kommer senast från den digitala byrån Rapid Images där han var anställd som Creative business manager och projektledde omfattande projekt inom film, animation, VR och 3D. Dessförinnan har han arbetat på flera digitala byråer som till exempelLemon & Green, Aronsson & Ahlberg och Item Interactive. Han har även erfarenhet från kundsidan och välkända vin- och spritvarumärken. Till exempel som Commercial director på Miguel Torres och varumärkesansvarig på Fondberg.

– Det känns jättebra att börja på Cordovan. Jag har fått ett varmt välkomnande från alla kollegor och vi har en spännande tid framför oss med många roliga jobb. Bland annat har vi precis vunnit ett nytt VR-projekt för Västra Götalandsregionen, säger Kari Brovall.

På Cordovan Communication har Kari Brovall anställts som strategisk projektledare och kommer att jobba med några av byråns största kunder.

– Vi är jätteglada över vår senaste rekrytering! Kari är både oerhört driven, strategiskt erfaren och nytänkande när det gäller digital kommunikation. Han har dessutom erfarenhet från både kundsidan och byråvärlden vilket är stor fördel i det här yrket, säger Mikael Stenberg, vd på Cordovan Communication.

Cordovan Communication är reklambyrå som skapar kommunikation som engagerar. På kontoret i Göteborg arbetar ca 30 medarbetare med en unik sammansättning av kompetenser. Allt från reklamkreatörer till experter på såväl PR som digitala medier.

• Media, kommunikation

Mikael Stenberg