Det digitala verktyget CoYards hjälper till att öka grannsamverkan i Lund

Det digitala verktyget CoYards hjälper till att öka grannsamverkan i Lund

CoYards är ett digitalt verktyg som på ett smidigt sätt förmedlar information till den enskilde medlemmen

I HSB BRF Jordabalken i Lund har engagerade styrelseledamöter tagit fasta på såväl de digitala lösningarna som det fysiska mötet medlemmarna emellan.

CoYards är ett bra komplement till de personliga mött medlemmar emellan och underlättar kontakten då det inte är knutet till telefonnummer eller e-postadresser till varje medlem. Efter att föreningen börjat använda CoYards tycker Magnus att det är fler som är vaksamma och uppmärksammar när saker sker i området.

- Nu är de fler som slagit larm, exempelvis om cyklar som blivit slängda på ett ställe och någon annan om ett garageinbrott. Men, forsätter Magnus, för att grannsamverkan ska fungera fullt ut är det av stor vikt att både polis, kommun, grannar och försäkringsbolag samarbetar.

Läs hela artikeln i HSB Uppdraget Skåne (upplaga 2, 2018) här!