Snöstorpsborna vill häva inbrottsvågen med hjälp av CoYards

Snöstorpsborna vill häva inbrottsvågen med hjälp av CoYards

Med hjälp av grannsamverkan och nya tekniska lösningar ska Snöstorpsborna få stopp på inbrotten i området. I kväll hade invånarna ett uppstartsmöte med polisen.

Stadsdelen har haft grannsamverkan förut, men medlemmarna är till åren komna och nu vill invånarna hitta nya sätt att häva inbrottsvågen.

- Att lägga stenciler i brevlådan känns inte aktuellt längre. Det finns en app som heter CoYards där man skapar grupper för grannsamverkan. Grannar kan då larma och höra av sig till varandra om någonting har hänt, säger Lotta Svensson.

Läs artikeln på Hallandsposten.se, klicka HÄR för att komma dit!