Arbetsmarknadsförvaltningen Stockholms stad väljer Cosafe för larm- incident- och krishantering

Arbetsmarknadsförvaltningen Stockholms stad väljer CoSafe för att tillgodose sina behov för larm- incident- och krishantering.

- Vi är mycket glada över att Arbetsmarknadsförvaltningen valde CoSafe. Det visar hur anpassningsbart systemet är och hur enkelt det kan skräddarsys för olika verksamhetsformer, säger Alexis Nicou, VD CoSafe Technology AB.

Arbetsmarknadsförvaltningen ska skapa effektiva insatser för att fler stockholmare ska hitta ett arbete eller börja studera. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning i svenska för invandrare grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna (särvux), yrkeshögskoleutbildningar, samordna mottagande av nyanlända, feriejobb för ungdomar, uppföljningsansvaret för 16-19 åringar som inte går en gymnasieutbildning.