CoSafe lanserar larm- och incidentplattform i Brasilien tillsammans med Webrock Ventures

CoSafe Technology och Webrock Ventures etablerar ett joint venture i Brasilien och skapar en mycket konkurrenskraftig kombination av CoSafes moderna säkerhetsteknologi och Webrock Ventures lokala expertis, etablerade kontaktnät och finansiering.

Brasilien är ett stort land med långa avstånd och mycket avlägsna platser där traditionella tekniska lösningar inte kan tillämpas på grund av höga kostnader och/eller behov av infrastruktur. Eftersom trygghet och säkerhet är ytterst aktuella ämnen i Brasilien utgör den brasilianska marknaden en enorm tillväxtmöjlighet för vårt bolag, säger Alexis Nicou, VD på CoSafe Technology.

Pupo Neto, medgrundare och VD för CoSafe Brasilien, fortsätter “Idag är den brasilianska marknaden för krishantering till stor del fokuserad på att erbjuda digitala kriskommunikationslösningar till stora bolag. Vår digitala lösning däremot är tillämpad för bolag av alla storlekar, stora som små. Vi ser att det finns en stort behov av en säkerhetsplattform som integrerar och förenklar kriskommunikation och dokumentation, och där har vi en nyckelroll att spela. Vår plattform lämpar sig också för etablerade säkerhetsföretag som kan använda vår plattform för att uppgradera deras nuvarande tjänster."

Vi är väldigt glada över vår nya satsning som passar perfekt in i vår nuvarande portfölj av snabbväxande tech bolag med svenska rötter i Brasilien. Tillsammans med CoSafe har vi möjligheten att bli en ledande aktör i en relativt oexploaterad produktkategori inom säkerhetsmarknaden i en av världens största och snabbast växande digital ekonomier” säger Joakim Pops, medgrundare av Webrock Ventures.

Om Webrock Ventures Webrock Ventures

Webrock Ventures grundades 2016 och är en investeringsfirma som i partnerskap med etablerade svenska tech bolag, skapar och driver, nya framgångsrika företag i Brasilien. Med hjälp av sin erfarenhet av att göra affärer i landet och företagets lokala närvaro i Sao Paulo tillhandahåller Webrock unik operativ expertis som säkerställer att portföljbolagen växer och genererar värde.
www.webrockventures.com