CoSafe Technology levererar larm- och incidentappen CoSafe till skolor i Stockholm

CoSafe Technology levererar larm- och incidentappen CoSafe (f.d. CoCrisis) till skolor i Stockholm för ökad trygghet och säkerhet för personal och elever.

I Stockholms stad finns det cirka 170 kommunala grundskolor och gymnasieskolor med cirka 16 000 medarbetare och 175 friskolor.

Med applikationen CoSafe får skolans personal tillgång till:
- Larmknapp med incidentbeskrivning till kollegor, skolledning och säkerhetsavdelning
- Larm för in- och utrymning
- Funktion för inkallning av krisgrupp, skolledning etc.
- Personlarm för riskbesök och riskfyllt ensamarbete
- Notiser och meddelande med viktig information oavsett var man befinner sig
- Chattfunktion med direktkoppling till kollegor, skolledning och säkerhetsavdelning
- ”Jag är ok” funktion
- Digital ”krispärm” och viktiga dokument
- En app som fungerar på alla mobiltelefoner, paddor och datorer, det behövs ingen ny hårdvara

Samtliga användare får även tillgång till CoSafe Warning System som enkelt kan installeras på användarnas datorer (oavsett märke) för att säkerställa att viktiga larm når fram.

Unik larmkedja skräddarsydd för Stockholms stads skolledningar
- skolledningar får direktacces till andra skolledningar i respektive stadsdel för effektiv kommunikation

"Vår värld har förändrats drastiskt och kräver idag bra beredskap och kommunikation. I skolvärlden ser vi en ökning när det gäller hot mot personal, bråk, anlagda bränder, bombhot etc. Att flera skolor valt CoSafe är ett kvitto på att vi tänkt rätt när vi tagit fram plattformen. CoSafes unika funktioner löser många av skolans utmaningar samtidigt som den är mycket användarvänlig", säger CoSafes grundare och VD Alexis Nicou.

CoSafe har sedan tidigare ett avtal med Gymnasie- och Vuxenutbildningsförvaltningen gällande flera skolor i Malmö Stad.

För mer information och beställning vänligen kontakta:

Friskolor:
CoSafe Technology, www.cosafe.se, info@cosafe.se, 08 - 409 400 20