Silestone Corktown från kollektionen LOFT med Hybriq+ teknologi med 20% återvunnet material

Cosentino: Hållbara och vackra produkter

Hållbarhet är en av Cosentinos kärnvärden - och både Silestone, Sensa och Dekton produceras med respekt för vår miljö. Låt oss ta en närmare titt. Läs mer här

Hållbarhet har alltid varit högsta prioritet i Cosentinos produktion och distribution - och nu mer än någonsin har våra kunder en önskan att välja miljömedvetna produkter som t.ex. bänkskivor för sina hem.

Låt oss utforska de processer som gör Silestone, Sensa och Dekton till perfekta material för kunder som vill ha kvalitativa och eleganta, hållbara bänkskivor.

• 100% av den använda elen är förnybar energi
• All belysning i Cosentino Industrial Park drivs av LED-teknik.
• 4,75 miljoner meter av vår totala produktion innehåller återvunnet eller återanvänt material.
• Vi uppnår "inga avfallsutsläpp" genom 100% återvinning av vattnet som ingår i vår industriella process.

Cradle to Cradle
Cosentino har åtagit sig att kontinuerligt förbättra och utveckla miljövänliga processer genom innovation och teknik. Eftersom marknaden för gröna produkter växer exponentiellt är företagets tillväxt direkt kopplad till dess gröna praxis som respekterar, skyddar och återuppbyggar miljön från de tidiga stadierna av inköp av material för produktion och distribution av våra produkter.  Läs mer här

Dokumentation

Klicka på länkarna nedan för att läsa eller ladda ned våra certifikat:

Mer kring vårt hållbarhetsarbete Kontakta oss