Nya färgen Bromo från Dekton, ingår i Natural Collection

Bromo och Milar, den renaste formen av inspiration och personlighet hos Dekton® by Cosentino

Dekton® by Cosentino, är en innovativ, ultrakompakt yta för arkitektur- och designvärlden från Cosentino-koncernen. Nu lanseras Bromo och Milar på marknaden: två nya mörka, matta nyanser med en lugn elegans som skänker personlighet till interiörer och exteriörer för mer vågade och ambitiösa kunder.

Bromo har en naturlig organiska karaktär medan Milar:s estetik för tankarna till gamla industrifartyg. Färgerna har skapats för originella och kreativa platser och projekt, för rum där en vintage, rustik eller åldrad stil kan vara framträdande alternativt smälta samman med mer samtida eller avantgardistiska element.

De mörka, diskreta och mjuka grundtonerna i färgerna ger ett harmoniskt men samtidigt organiserat visuellt resultat. Tack vare designen och kvalitén i ytan som Dekton® har utstrålar de både skönhet och funktionalitet. De enastående egenskaperna hos Dekton® garanterar en varaktig estetik och unik teknisk prestanda hos både Bromo och Milar.

Bromo

Den nya färgen Bromo erbjuder en mörkblå nyans med inspiration från enfärgade s.k. metamorfa bergarter såsom skiffer. Diskret blek grafik, noggrant skapad textur och en naturlig estetik definierar detta suggestiva färgval som passar perfekt i alla typer av miljöer. Bromo skapades för att ingå i Natural Collection från Dekton®, en serie i vilken Cosentino fortsätter att uttrycka sin önskan om att återskapa det bästa från naturen och dess geologi.

Milar

Grå och bruna färger förenas och utgör basen för färgpaletten hos nya Milar och ger liv till ett utseende som inspirerats av oxiderade och blekta material. Dess ljusa, prickiga grafik och svepande mörka nyanser skapar en stark personlighet, vilket gör den till en flexibel och fyllig färg. Givet sin estetiska karaktär platsar Milar utan problem in i Industrial Collection från Dekton®, en gränsöverskridande och banbrytande kollektion som tack vare sin urbana karaktär och ”ofärdiga” stil väcker kärlek vid första ögonkastet.

Bromo och Milar finns tillgängliga på marknaden från november 2018 och släpps i tjocklekarna: 8, 12 och 20 mm. De utökar sortimentet av Dekton®s mest prisvärda färger.

Ladda ner bilder av Bromo och Milar: https://cosentino.box.com/s/p47wje99nq8puz8iv17seyzzz6f8myz6