Cosentinokoncernen på Milanos Designvecka 17e-22a april 2018

Cosentinokoncernen kommer att spela en framträdande roll vid Milanos Designvecka 2018, årets viktigaste händelse i den internationella designkalendern. Från 17e-22a april kommer veckan att samla hundratals designers, arkitekter, studenter och branschfolk från alla fem världsdelar tillsammans i den italienska staden.

Cosentino på den internationella badrumsutställningen 2018

Cosentino har sin egen spektakulära 180 m2-monter på Milanos internationella badrumsutställning 2018 (Salone del Mobile 2018) där vi presenterar våra nya, framstående färger från Silestone® och Dekton®, innovativa ytor med avancerad teknik som blir fantastiska tillskott till arkitektur- och designvärlden.

Kvartsytan Silestone® presenterar sin “Silestone® Loft Series” för första gången i Milano 2018, en ny färgkollektion som ger en ny, modern touch med olika grå-, cement- och industri-toner. Cosentino visar också det nya sortimentet som utökarSilestone® Eternal-kollektionen, en serie som hedrar de mest populära marmor-sorterna genom historien; dess naturliga utseende har fått stor framgång på de internationella marknaderna.

Den ultrakompakta ytan Dekton® visar upp de nya lanseringarna som utvidgar vårt mångsidiga sortiment av färger år 2018. Våra nyheter inom kollektionerna för Dekton® Industrial, Dekton® Natural och Dekton® Solid kommer att ge mycket att prata om i den internationella världen av interiör och exteriör arkitektur samt design.

På den internationella badrumsutställningen 2018 (Salone del Bagno 2018) skapar Cosentino olika miljöer för att framhäva Cosentino-ytornas idealiska egenskaper för applikationer såsom bänkskivor, golv, handfat, duschkar och beklädnad av badrumsytor. Funktionalitet, kvalitet och design garanteras.

DeKauri’ – en spännande sk. credenza är ett måste i Cosentino-montern; denna innovativa fristående handfatslösning skapad av den argentinska formgivaren och arkitekten Daniel Germani samarbete med Cosentino och den italienska möbelmakaren Riva 1920. Med sin skönhet och funktionalitet är “DeKauri” tillverkad av gammalt kauri-trä och innehåller ett handfat av ultrakompakt yta Dekton®.

Cosentino – Internationella badrumsutställningen 2018 – 17-22 april

Paviljong 22 – Plats G32/G36 – Fiera Milano Strada Statale del Sempione, 28-20017 Rho

Presskonferens: Tisdag 17 april, med Daniel Germani

Fuorisalone 2018 – Cosentino City center Milano

Cosentino City Milano, beläget i hjärtat av staden, är ett utställningsutrymme som erbjuder besökare många möjligheter till dekoration, inredning och arkitektur. Förutom att erbjuda möjligheten att se alla nya produktutvecklingar som gjorts för Dekton®, Silestone® och Sensa by Cosentino®, kommer Cosentino City Milano också att vara värd för en dynamisk kalender för evenemang hela veckan.

Cosentino City Milano – 17-22 april – Piazza Fontana de Milán, 6.

Cosentino presskonferens: Tisdag 17 april, med Daniel Germani

Fuorisalone 2018 Cosentino, sponsor av The Dinerutav David Rockwell och 2×4

Cosentino är sponsor för “The Diner”-projektet, utformat av den amerikanska arkitekten David Rockwell och den prestigefyllda multidisciplinära designstudion 2×4 i New York. Detta utrymme, som främjas av amerikanska tidningen Surface, lyfter fram amerikansk design och skapar en modern tolkning av den klassiska vägkantsrestaurangerna. ‘The Diner’ visar olika miljöer där tillämpningar som barer, bänkskivor, öar och bord är gjorda i olika färger av Dekton® och Silestone®.

“The Diner” – 17-22 april – Ventura Centrale, Via Ferrante Aporti 15, Milano.

Pressevenemang och diskussion med David Rockwell: Måndag 16 april – från 17:00 till 19:00

Cosentino och Dekton® med Marc Sadler, Francesc Rifé och Daniel Germani.

De mest banbrytande design- och arkitekturproffsen i världen litar allt mer på de estetiska och mekaniska produktmöjligheterna som endast Dekton®-ytor kan erbjuda. Av den anledningen presenterar de anmärkningsvärda formgivarna Marc Sadler, Francesc Rifé och Daniel Germani olika dekorativa och arkitektoniska projekt med Dekton® by Cosentino vid Internationella möbeltillbehörs-utställningen. (Salone del Mobile)

Den franskfödde designern Marc Sadler använder Dekton®-ytor för “GranGusto”, det mästerliga professionella köket han designade i samarbete med den italienska möbelmakaren Riva 1920.

Riva 1920 – Internationella möbeltillbehörsutställningen – 17-22 april

Hall 6 – Plats A23-B20- Fiera Milano Strada Statale del Sempione, 28-20017 Rho

Den spanske industri- och inredningsdesignern Francesc Rifé designar en elegant möbel för Mobalco, ett spanskt företag som tillverkar köksinredning, vilket har en subtil, delikat integration av Dekton®-ytan med tjockleken 4 och 12 mm.

Mobalco – Internationella möbeltillbehörsutställningen – 17-22 april

Paviljong 9 – Plats 06 – Fiera Milano Strada Statale del Sempione, 28-20017 Rho

Den argentinske designern och arkitekten Daniel Germani presenterar “Solanas”, en stämningsfull rad utemöbler skapade med hjälp av Dekton®, i samarbete med GandiaBlanco, ett spanskt företag som designar utemöbler med en arkitektonisk känsla.

GandiaBlasco – Internationella möbeltillbehörsutställningen – 17-22 april

Paviljong 20 – Hall B01-C06 – Fiera Milano Strada Statale del Sempione, 28-20017 Rho

Ladda ner pressreleasen på svenska Cosentino på Milano designvecka 2018 _SW

Cosentino hashtags vid Milanos designvecka 2018