Silestone - Eternal

Eternal - en ny färgkollektion i Silestone tillägnad exotisk marmor

Silestone lanserar nu Eternal, en bländande färgserie i fem nya nyanser. Serien är en hyllning till de mest eftertraktade och exotiska marmorstenarna. Färgerna i Eternal-kollektionen är designade med genomträngande mönster som syns genom hela skivan, även vid urtag och kanter.

Eternal Silestone-serien innefattar fem nya nyanser – Eternal Calacatta Gold, Eternal Statuario, Charcoal Soapstone, Eternal Serena och Eternal Marquina.

Eternal Calacatta Gold. En färg som består av en vit bakgrund genom vilken eleganta, breda grå ljusglimtar varvas med gyllene blänk. Eternal Calacatta Gold är en hyllning till en marmorsort som varit högaktad sedan urminnes tider.

Eternal Statuario. Inspirerad av den klassiska italienska Carrara-marmorn har Eternal Statuario en vit yta med mycket mjuka, skimrande ljusstänk i en grå nyans. Färgen tillsammans med materialet skapar en känsla av djup.

Charcoal Soapstone. Inspirerad av den populära täljstenen har den här färgen en blågrå yta med kraftfulla, grå strimmor. Färgen kännetecknas av sin fulltonighet, djup och känsla av rörelse.

Eternal Serena. En yta av grå sten med fina, mjuka, vita linjer dragna genom materialet. Naturlig subtilitet och mjukhet definierar denna karakteristiska design.

Eternal Marquina. Denna skapelse påminner om den vackra, spanska svarta marquina-marmorn och uppvisar en intensiv, svart bakgrund med intensiva, vita detaljer och ljusglimtar som stiger upp till ytan.

Eternal är den första Silestone-kollektionen som tillverkas med N-Boost-teknik, en Cosentino-innovation som gör rengöring och underhåll av Silestone ännu enklare och som dessutom ger materialet en intensivare färg och större ljusstyrka. Serien erbjuder även alla de olika mekaniska egenskaper som kännetecknar Silestone: hög motståndskraft mot stötar och repor, tillverkning i större format och mångsidighet i tillämpning.