Cosentino etablerar sitt första City Center i Göteborg på Östra Larmgatan 22

Novier hyr ut till Cosentino i Göteborg

Novier har i kvarteret Bastionen hyrt ut en butikslokal om ca 500 kvm till Cosentino på Östra Larmgatan 22, inom ramen för förvaltningsuppdraget för Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Tryggliv.

Fastigheten Inom Vallgraven 5:1 ligger i kvarteret Bastionen, ett av SEB Trygg Liv helägt kvarter i ett attraktivt läge vid Kopparmärra. Cosentinokoncernen är ett globalt, familjeägt spanskt företag som tillverkar och distribuerar innovativa, hållbara och värdefulla ytmaterial för design- och arkitektvärlden. Cosentino öppnar under 2024 sin fjärde etablering i Sverige och sitt första City Center i Göteborg.

”Vi är alla mycket förväntansfulla och ser fram emot att välkomna kunder och medarbetare till vårt nya City Center. Placeringen och dess flöden är rätt för oss, så det blev ett självklart val att etablera vårt första City Center i Göteborg på Östra Larmgatan 22”, säger Pierre Wernlundh, VD, Cosentino Scandinavia.

Fastigheten ingår i det förvaltnings- och uthyrningsuppdrag Novier har för Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Trygg Liv. ”Det är med stor glädje vi välkomnar hyresgästen Cosentino till oss. Vi ser fram mot ett bra och långsiktigt samarbete. Vi märker en hög efterfrågan på centrala butikslokaler med många aktörer som ser över sina etableringar i det omvärldsläge som råder, det är därför extra roligt att kunna erbjuda fina centrala butikslägen, så som Östra Larmgatan 22.”, säger Anton Drott, Leasing and Development på Novier i Göteborg

Jobara Spaces har företrätt Cosentino i etableringen.

Anton Drott
Portfolio Manager, Leasing and development, Novier