Silestone Eternal Noir som väggbeklädnad och handfat

Nya klassiska och naturliga färger för Silestone®

Eternal Noir utökar kollektionen Eternal hos Silestone, den bäst säljande kollektionen i varumärkets historia och den nya färgen Miami Vena är ett välkommet tillskott till den omtyckta Silestone® Nebula-serien.

Cantoria (Almeria), kctober 2020. Cosentinokoncernen, världsledande inom produktion och distribution av innovativa ytor för design- och arkitekturvärlden, introducerar nya färgval för Silestone® med klassiska och naturliga utseenden, som både är snygga och avantgarde. Dessa nya färgalternativ erbjuder stor skönhet, djup, kraftfulla bakgrunder och imponerande marmorering som ger rörelse och kontinuitet. De är resultatet av en stor forsknings- och utvecklingsprocess för att fortsätta erbjuda våra kunder och konsumenterna en yta med högsta prestanda och bästa design.

Eternal Noir

Efter lanseringen av Silestone® Eternal-serien 2017 samt utökning med nya färger 2018 och 2019 introducerar Cosentino 2020 färgen Eternal Noir till denna bäst säljande kollektionen i varumärkets historia.

Silestone® Eternal Noir har en asymmetrisk design inspirerad av naturstenens rena elegans. Dess svarta yta är distinkt och ren med den intensiva, dramatiska marmoreringen. Tillsammans framhävs ett samspel mellan vita och brun-orange toner. En design som tilltalar ett helt spektrum av individuella smaker. Et. Noir är en färg som fängslar och inspirerar till manga olika inredningsalternativ baserat på mörka färger.

Silestone Eternal Noir Ladda ner bilder på Et. Noir

Som fallet med de andra färgalternativen som ingår i Silestone® Eternal-kollektionen, är marmorutseendet, charmen med natursten och historien och känslan hos sten också grunden i denna nya färg.

Miami Vena

Miami Vena är en naturlig, solid färg som lanseras i den berömda Silestone® Nebula-serien. Den är inspirerad av universums sk. nebulosor som bidrar med nya effekter av rörelse och djup.

Ladda ner bilder på Silestone Miami Vena

Miami Vena är ett måste för inredningsarkitekter och designers, med dess vita bas, subtila vener och en klassisk design. Silestone® Miami Vena utmärker sig som den vitaste ytan i hela Silestone® Nebula-serien.

Silestone® by Cosentino är världens ledande varumärke inom kvartsytor. Silestone® är tillverkad av mer än 90% extremt hårda mineraler som naturligt kvarts och återvunnet glas. Ytan erbjuder enastående tekniska funktioner och design: allt från hög motståndskraft, enkel rengöring, hög färgkonsistens och unik skönhet samt glans. Under de senaste åren har Cosentino utvecklat de innovativa och exklusiva N-Boost- och HybriQ+teknologierna. Användningen av dessa tekniker har inneburit ett kvalitativt genombrott i utvecklingen utav Silestone® när det gäller funktionalitet, kvalitet, skönhet och hållbarhet. Cosentinos produktionsprocess är en miljömässig succe, eftersom den genomförs med 98% återvunnet vatten och 100% förnybar energi, samt återanvända råvaror.

Design och arkitektoniska möjligheter hos Silestone® är obegränsade: materialet finns i över 80 färger och ett brett utbud av texturer och format. Det är en perfekt yta för ett stort antal applikationer i kök och badrum, liksom laboratorier, sjukhus, hotell, restauranger och andra professionella utrymmen. Under parollen "Tops On Top" är Cindy Crawford, entreprenör och modereferens, ambassadör för Silestone®. Sedan 2011 har Cosentino varit en officiell sponsor och leverantör av bänkskivor till " The 50 Best Restaurants in the World ".