Suede, den innovativa sammetslena Silestone-ytan. Samma enastående hållbarhet. Bästa känslan någonsin.

Ytan Suede i Silestone® är en av de senaste stora tekniska framstegen framtagna av Cosentino gällandes kvartsytor . Suede är mycket mer än bara en extra matt textur utav Silestone®. Tack vare integrationen av en exklusiv ny behandling, erbjuder Suede avancerad teknisk prestanda och extremt hög motståndskraft mot fläckar och skönhetsfel. Med ytan Suede, är det dagliga underhållet mycket enkelt och lätt, vilket ger maximal hygien vart den än appliceras.

Utöver vad som ytan Suede representerar tekniskt, ger den en fantastisk känsla vid beröring. Inom Interiör arkitektur och design är denna yta mycket uppskattad. Suede är mjuk, med en sammetskänsla som fängslar och förtrollar från första stund, och bidrar med en elegans och skönhet i dess finish. Tack vare tekniken bakom Suede, finns det ingen anledning att tillämpa några andra produkter för att förbättra färg, utan den har redan en spektakulär, helt konsekvent färg.

Tack vare denna innovation från Cosentino, tillsammans med de andra två Silestone®-ytorna Polished och Volcano, erbjuds och garanteras en exklusiv touch, unikt motstånd och extraordinära estetiska resultat som kan användas i vilket inredningsprojekt som önskas.

Suede-ytan finns i ett brett spektrum av Silestone® färger, vilket förser arkitekter och designers runt om i världen med otaliga vackra, funktionella estetiska alternativ