Skott uppträder i kvällens På Spåret tillsammans med husbandet Kaah

Skott uppträder i kvällens På Spåret tillsammans med husbandet Kaah

Missa inte Skott som uppträder i kvällens På Spåret tillsammans med husbandet Kaah. Skott är artisten, låtskrivaren och producenten från Dalarna som sedan debuten konstant hittat nya höjder. Senaste åren bl a med låten ”Overcome” som har passerat 30M streams och som tillsammans med ”Evergreen" hördes i internationella Netflix-succén ”Young Royals”. Overcome har blivit en raket på både TikTok och IG Reels (med över 1.2B views på Tiktok & 257k IG reels). Skotts musik har också flera gånger senaste året varit soundtrack till Apples Event - "New Day" presenterade årets MacBook Pro i Apple Keynote's event och ”On the Verge”, var soundtrack vid lanseringen av AppleWatch Ultra i ett Apple Keynote event och i dess reklamkampanj.

Efter att 2016 års debutsingel ”Porcelain” blev en global succé, vilket förresten även kom att gälla uppföljare som ”Wolf” och ”Mermaid” samlade låtarna på sig beröm från artister som Katy Perry och Lorde. Det cinematiska anslaget i musiken som Skott gör idag tillsammans med ett smittsamt pophantverk har gjort hennes låtar till ett smärre fenomen på olika plattformar. I våras släppte Skott ”Roses N Guns” och är Skotts andra fullängdsalbum som bjuder in lyssnaren till en helt egen värld.

På Spåret visas på SVT kl. 20:00

Följ Skott här: