Yankho släpper julalbumet 'Tomten jag vill ha en riktig jul' - ute nu

Yankho släpper julalbumet 'Tomten jag vill ha en riktig jul' - ute nu

I över 10 år som en av Bolibompas mest omtyckta profil i SVTs barnprogram har Yankho börjat släppa musik och har redan släppt flertalet klassiska barnlåtar. Nu är det dags för Yankho att släppa sin första julskiva ‘Tomten jag vill ha en riktig jul’. Yankho har tidigare släppt ett flertal låtar där han tolkar klassiska barnlåtar som ‘Små Grodorna’ och ‘Baby Haj’ och senast släppte han sitt första album med vaggvisor där han även var med som låtskrivare på låten ‘Kära Barn’.

Med nya tolkningar på klassiska, populära jullåtar som ‘Tomten jag vill ha en riktig jul’, ‘Rudolf med röda mulen’ och ‘Jag såg mamma kyssa tomten’ levererar Yankho som vanligt barnens favoriter på ett charmigt och lekfullt sätt. Yankho gästas även av Dogge Doggelito på en nytolkning av Markoolios jullåt ‘Stackars Lilla Tomten’. Samarbetet startade när Dogge gästade en julvideo med Yankho under förra året. De båda hade väldigt roligt under videoinspelningen och klickade direkt, vilket resulterade i att de ville släppa en låt tillsammans.

Det kommer även släppas en video av ‘Stackars Lilla Tomten’ under dagen på Barnplanetens Youtubekanal som har över 185 000 prenumeranter.

Lyssna på 'Tomten jag vill ha en riktig jul' här.

Följ Barnplaneten här.