Foto: Victor Kaye Jara

Bori & Suan släpper somrig floorfiller

Det har börjat bubbla ordentligt om den 18-åriga Göteborgsduon Bori & Suan. I början av mars släppte de debutsingeln Wag1 som fick snurr på P3 och låg kvar på Spotify viral Sweden i drygt en månad. Nu, bara två månader senare följer de upp med ytterligare ett kraftbesked.
Be för mig släpps via Delli Music Group och Cosmos Music den 27:e april.

>>> LYSSNA HÄR <<<

Be för mig är en somrig floorfiller med solklar hitpotential. Med lekfulla afrobeats och stora doser hjärta och själ, visar Bori & Suan återigen upp att varför de är en energiinjektion som är att räkna med framöver. När de i början av mars släppte sin debutsingel hade Bori & Suan redan blivit lite av en internetsensation. Två år tidigare fick de en Youtube-hit med låten Var med mig, en cover på El Perdón som i dagsläget har visats över 3 miljoner gånger.

Bori kom som 12-åring till Sverige från Nigeria 2012 och bodde under ett par år i fosterhem, och Suan är rom från Kosovo men har levt nästan hela sitt liv i Göteborg.
De beskriver sig som ”varandras främsta inspiration” och spenderar timmar i studion varje dag, trots att de fortfarande går i skolan. Till sommaren tar de båda studenten, och då är tanken att växla upp ytterligare. Ännu en singel är redan klar och de har flera släpp inplanerade för 2018.

Be för mig släpps via Delli Music Group och Cosmos Music den 27:e april.