Photo by: Dean Chalkley

Emma Noble är tillbaka med sin nya singel "Break Down The Walls"

‘Break Down The Walls’ är ett nytt samarbete från Emma Noble & Nick Corbin, med alla återkommande faktorer från det här paret - det är dansant, upplyftande och catchigt med en stor dos av 60/70-talssoul och ett relaterbart budskap, "Break Down The Walls" handlar om att försöka skjuta de negativa tankarna åt sidan och låta de positiva leda istället.

Emma berättar: "Jag ville prova en något annorlunda ljudbild med den här låten, och det är därför jag vände mig till Shawn Lee för att få hjälp med den här... hans arbetsprocess bidrog mycket till ljudbilden. Han gav mig bara 3 tagningar att spela in min sång, vilket ger låten en liten rough känsla, precis som jag ville."

Emma släppte sin debut-EP år 2020 och blev hyllad av den brittiska soulscenen samt av UK radio med legendariska DJ:s som Craig Charles och Lauren Laverne på BBC 6Music i spetsen. Förra året samarbetade hon med den brittiska musikern/komikern/skådespelaren Matt Berry och släppte "Beatmaker". Hon har turnerat runt Storbritannien under hela 2022 - som soloartist med sitt tio-mannaband (vilket slutade med en utsåld föreställning på The Royal Albert Hall), som gästartist på Nick Corbins Soul Revue Show och som vinyl-DJ på klubbar och festivaler runt om i Storbritannien.

'Break Down The Walls' släpps även på 7" Vinyl i April

Lyssna på 'Break Down The Walls' här