En kärlek som växer sig starkare med åren – Skott släpper singeln ”Evergreen”

En kärlek som växer sig starkare med åren – Skott släpper singeln ”Evergreen”

”Jag tänker mig att den växer sig större, vackrare och starkare för varje år som går.” På den snabbhäftande singeln ”Evergreen” sjunger Skott om kärlek som står emot tidens tand. Låten är hämtad från hennes nya album som släpps i oktober.

Musikvideon till 'Evergreen' premiäras idag på SVT av Per Sinding Larsen.

Titta på musikvideon till 'Evergreen' här

Skott om låten:

”På sätt och vis är det en låt om kärlek som har testats av tiden, en relation med mycket historia och förändring – ja, lite så som att du på en stubbe kan se trädets årsringar och ärr. Samtidigt finns där en oförstördhet, en sorts ungdomlig och opåverkbar kärlek likt en evigt grön krona på en massiv och knotig gammal ek. Jag tänker mig att den växer sig större, vackrare och starkare för varje år som går. Någonstans har jag alltid trott att sådan kärlek de facto existerar i verkligheten, och jag har känt att jag nog har hittat den. Någon som står mig nära har inspirerat den här låten.”

Skott fick en global succé redan med 2016 års debutsingel ”Porcelain”. Uppföljare som ”Wolf” och ”Mermaid” gjorde knappast mindre väsen av sig. Låtarna – fantasifulla, melodiska, kreativt arrangerade – samlade på sig beröm från artister som Katy Perry och Lorde, och totalt har den folk- och tv-spelsmusikfostrade multibegåvningen från Vikarbyn utanför Rättvik i Dalarna idag mer än 100 miljoner streams världen över.

Precis som föregångaren ”Sunshine” är den snabbhäftande och medryckande singeln ”Evergreen”, hämtad från nya albumet som släpps i oktober.

Lyssna på 'Evergreen' här

Följ Skott här: