Hot Blondino

Hot Blondino - Nytt musikprojekt med Martin Luuk och Kalle J i spetsen

Bakom den fiktiva svenska jeansdisco-stjärnan Hot Blondino står Martin Luuk (författare och skådespelare i Killinggänget) och Kalle J (artist och del av duon Karl X Johan). Den 15 januari släpper han debutsingeln ’So Long Losers’ som gästas av den norrländska artisten och låtskrivaren Nicolai Dunger. Låten är den första som släpps, under 2021 väntas fler låtar av artisten.

HOT BLONDINO

En gång per livstid har man nöjet att springa på en man som är så pass mycket mer än bara en man.

Som är smaskig som en punschpralin, men också oberäknelig och lynnig.

Som kanske inte är bekant med begrepp som hyfs och empati och som kanske saknar moralisk kompass. Men vad spelar det för roll? När han ser på dig med sina stora bruna ögon och säger “ja ja ja” när resten av världen säger “kanske” och svarar “nu nu nu” när resten av världen muttrar “snart”.

Han är här, han är ung, han är evig.

Och han bär fransiga avklippta jeansshorts.

Han är:

Hot Blondino

På debutsingeln “So long losers” gästas Hot Blondino av den legendariska norrländska croonern Nicolai Dunger. Låten är skriven av Kalle J, känd både som soloartist och som del av Grammis-vinnande duon Karl X Johan, med text av Martin Luuk, romanförfattare och medlem av Killinggänget.

Fler låtar är att vänta, men detta är hans programförklaring. Inför den framgång som onekligen väntar. Och besvikelsen som följer på den.

Lyssna på ’So Long Losers’ här.

Följ Hot Blondino
TwitterInstagramSpotify