John Lindberg Trio hyllar Little Richard på nya dubbelsidiga singeln

John Lindberg Trio hyllar Little Richard på nya dubbelsidiga singeln

I början av 2021 är John Lindberg Trio aktuella med nytt album, men redan idag släpps helt nya singeln ’Crying, Lying, Denying’. Singeln har utökats med extraspåret ’Keep A Knockin’, en hyllning till en av bandets nyligen bortgångna husgudar Little Richard.

Lyssna på Crying, Lying Deying/ Keep A Knockin’ här: http://open.spotify.com/album/3KIbLe3Jy1Acr370Uq6iXd

Rock ’n’ Roll-bandet John Lindberg Trio är kända för sin energiska live-spelningar, något som rönt bandet framgångar även utanför Sveriges gränser, bl.a. i Tyskland. Deras senaste fyra album har alla placerat sig topp 10 på albumlistan, och i början av 2021 släpper bandet sitt nionde fullängdsalbum i ordningen.

Som för så många andra så har Corona satt stopp för John Lindberg Trios frekventa turnéliv, utöver sina årliga turnéer på hemmaplan och ute i Europa var bandet klara för två stora festivaler i Nordamerika.

För att råda bot på suget efter att spela live bjöd bandet igår kväll sina hängivna fans på en live-streamad heltimmeskonsert från Liljan i Borlänge via sin Facebook-sida, i samarbete med det amerikanska märket Blast Cult.

Idag släpper bandet dessutom ett första smakprov från det kommande albumet i form av den dubbelsida singeln ’Crying, Lying Deying/ Keep A Knockin’. A-sidan är ett nyskrivet originalspår, medan B-sidan är en cover på Little Richards låt ’Keep A Knockin’.