Photo by: Martin William Landl

Little Lies släpper nya singeln ‘Off The Meds’ från kommande albumet ‘Destination Unknown’

Idag är det svenska rock/indie-duon Little Lies tillbaka för att leverera en låt som nästan tar en till harmoniska soldränkta Kalifornien, via deras nya singel "Off The Meds". Singeln är tagen från bandets kommande album 'Destination Unknown' som släpps i vår och demonstrerar bandets musikaliska förmåga att blanda modern indierock med skarpa innovativa produktioner.

Lyssna på 'Off The Meds' här

Little Lies är ett hjärteprojekt från etablerade musikerna och vännerna Mikael Nordgren och Anna Maria Espinosa. Deras musik svävar fritt mellan emotionella och innerliga texter i ett fängslande melodiöst ljudlandskap. Som en duo som inte vill definiera sig av en genre, blandar Little Lies musikens olika världar av pop, rock och indie, men experimenterar även med elektroniska element och disco.

Med Anna Maria's sång, (känd från bland annat kultklassikern och ledmotivet till Livet Enligt Rosa, (To Win My Love) och Mikael Nordgren, gitarrist, låtskrivare och producent (känd under namnet Tiger Stripes) är detta fulländade band redo att ta nästa steg med sitt första album 'Destination Unknown'. De har i fullskaligt band bland annat spelat på Grå Gåsen på Gotland, Kulturhuset och Stadsgårdsterminalen där deras energiska live show demonstrerar styrkan i bandets låtar - modernt och klassiskt på samma gång.

"Off the Meds" handlar om att korsa gränsen till ens förstånd och omfamna det. Det är en hyllning till min far, mor och syster som alla har lidit av demens. Det finns musikaliska influenser från ett soligt Kalifornien och band som The Eagles och Fleetwood Mac, men också inspiration från soulmusik, drömpop och modern psykedelia. Låten har varit en favorit att spela live och vi är väldigt peppade på att dela med oss av "Off the Meds" med resten av världen.

Följ Little Lies här:
Facebook I Instagram I Twitter I Spotify I Youtube