Lucas Nord släpper musikvideo med två av Sveriges bästa konståkare

Lucas Nord släpper musikvideo med två av Sveriges bästa konståkare

Med en etta på Billboards danslista i bagaget släpper nu Lucas Nord musikvideon till sin senaste singel 'Faking'. Med två av Sveriges mest begåvade konståkare i huvudrollerna får vi följa en komplicerad kärlekshistoria, där kroppen får stå för den enda kommunikationen.

När Lucas Nord 2015 bestämde sig för att börja sjunga på sina egna låtar var det som att kasta sig ut för stup. Plötsligt blev hans musik hundra gånger mer personlig och utlämnande, något han verkligen har fått kämpa med att vänja sig vid. I den officiella musikvideon till singeln 'Faking' som släpps idag har Lucas låtit skörheten gestaltas av två professionella konståkare. Deras rörelser över isen och de avancerade hoppen som man aldrig vet hur de slutar, lämnar en med samma sug i magen som vid en begynnande förälskelse. De mjuka rörelserna som bara i små korta ögonblick delas med varandra i stark kontrast till de sylvassa klingorna på deras skridskor målar upp en trasig kärlekshistoria. För idé och regi står regissören August Segerholm.

Singeln 'Faking', som redan uppmärksammats internationellt och just nu spelas av svenska P3 är den första låten från Lucas Nords kommande album Company som släpps i april i år.

Se hela musikvideon här: https://youtu.be/lmjqKBcHNH4

Viktoria Helgesson och Josh Spicer är två av Sveriges mest etablerade konståkare med många års erfarenhet i bagaget. Spicer, som ursprungligen kommer från Kanada har under flera års tid turnérat internationellt med bl.a. Disney on Ice och Holiday in Ice och Helgesson har vunnit både de svenska och Nordiska mästerkapen i konståkning flera gånger samt vunnit brons i den amerikanska tävlingen Skate America.

Film director & Concept: August Segerholm
Cinematographer: Max Larsson
Producer: Anni Eckerman
Female Figure Skater: Viktoria Helgesson
Male Figure Skater: Josh Spicer
Gaffer & Drone Operator: Markus Möller
First Cinematographer Assistant: Johan Viberg
Editing: Gustav Frändefors
Grade: Johan Wiman
Costume & Styling: Julia Häggblom
Make-Up: Lovisa Lunneborg
Figure Skating Consultant: Katarina De Bourg
Production Assistents: Per Möller, Sara Asker, Marika Hillblom
Behind the Scenes Photographer: Jakob Möller
Thanks to: B-Reel, Stockholm Stad, Allhallen Ekerö, Magnus Härdner, Anton Skott, Mats Udd, Maceo Frost, Igor Zimmerman & Robin Gunter

Cosmos Music är ett Skandinaviskt skivbolag med fokus på digital utgivning och lansering av musik på en global marknad. Med vårt internationella nätverk av distributionspartners, PR-byråer, publicister, radiopluggare och marknadsförare har vi möjlighet att lansera musik över hela världen. För artister med ambitioner utanför sin egen hemmamarknad kan vi skräddarsy internationella kampanjer – oavsett territorium eller format.