Molly Hammar släpper nya singeln ’Tell Her’

Molly Hammar släpper nya singeln ’Tell Her’

Efter gedigen radiosupport både på hemmaplan och ute i Europa på senaste singeln Love Me Blind, TV-framträdanden på bl a Idol och Tillsammans mot cancer och en nominering till Årets Look på Ellegalan 2022 delar nu Molly Hammar med sig av ännu mer ny musik. Singeln Tell Her släpps idag via Cosmos Music.

Sedan släppet av den kritikerrosade och självbiografiska EP:n Sex från 2018 har den svenska artisten Molly Hammar gått från klarhet till klarhet. 2019 uppmärksammades hennes musik av tunga internationella medier som BBC Radio, Billboard, NYLON och Complex Magazine vilket ledde till samarbeten med UK-akter som Big Narstie och Ella Eyre. 2020 klättrade hon på topplistorna i Norden tillsammans med artisterna Julie Bergan och AWA och samma år tilldelades hon en prestigefylld Rockbjörn för Årets genombrott. Sommaren 2021 landade Molly tillsammans med den legendariska franska DJ:n Bob Sinclair en förstaplats på den italienska radiolistan, en låt som streamats över 10 miljoner gånger.

Hösten 2021 släppte Molly Hammar låten Love Me Blind, ett första smakprov från ett nytt mer renodlat organsikt popkapitel skräddarsytt för de stora arenorna. Singeln har under de senaste månaderna spelats flitigt på radio i både Sverige, Tyskland och Italien och Molly har uppträtt med låten live på Idol i TV4, Musikhjälpen i SVT och på Tillsammans mot cancer i TV4. I december blev det också officiellt att hon är nominerad till Årets Look på Ellegalan 2022.

Nu släpps ännu mer ny musik från Molly Hammars nya pop-universum som växt fram i nära samarbete med låtskrivaren och producenten Alex Shield. Singeln Tell Her släpps idag via Cosmos Music.

Lyssna på Tell Her - här

Följ Molly Hammar här: Facebook I Instagram I Youtube I Spotify I TikTok