Photo by: Peter Yushichi St James

Om att leva livet utan gränser – Skott möter sommaren med melodiskt porlande singeln ”Sunshine”

Skott är låtskrivaren, producenten och världssuccén som tillhör våra mest kreativa och snillrika artister. Inte minst framgår det av den melodiskt porlande nya singeln ”Sunshine”.”Den handlar om att leva livet utan tak, utan gränser”, säger hon.

Skott om låten:

”Let the ceiling cave in, stay open. Den här låten handlar om att leva livet utan tak, utan gränser. Att våga vara sårbar och släppa in såväl solsken som regn. Om du överbeskyddar dig själv mot förmodade dåligheter och oväder kan det också stänga ute ljus och annat du ogärna hade velat vara utan.”

Skott fick en global succé redan med 2016 års debutsingel ”Porcelain”. Uppföljare som ”Wolf” och ”Mermaid” gjorde knappast mindre väsen av sig. Låtarna samlade på sig beröm från artister som Katy Perry och Lorde, och totalt har den folk- och tv-spelsmusikfostrade multibegåvningen från Vikarbyn utanför Rättvik i Dalarna idag mer än 100 miljoner streams världen över.

Den melodiskt porlande singeln ”Sunshine” har Skott skrivit tillsammans med Peter St James and Martin Stilling (Charli XCX, LÉON), och den ger en försmak av vad som väntar runt hörnet.

Lyssna på 'Sunshine' här

Följ Skott här: