ON1Y släpper singeln ’Aphrodite’ med artisten Simon Samaeng

ON1Y släpper singeln ’Aphrodite’ med artisten Simon Samaeng

Med flera miljoner streams på singlarna ’Airplane Mode’ och ’Feel The Same’ är producentkollektivet ON1Y tillbaka med nya singeln ’Aphrodite’. Den här gången har de samarbetat med artisten Simon Samaeng, känd för sina extremt populära akustiska versioner av låtar med The Weekend, ZAYN och Taylor Swift.

Det svenska producentkollektivet ON1Y har med sin tillbakalutade dansmusik hypats av stora Youtube-kanaler som The Vibe Guide och Sensual Musique. Debutsingeln ’Airplane Mode’ har över 7 miljoner streams på Spotify och ON1Y:s musik har inkluderats på stora Spotify-listor som Chill Hits and Lavorare con Music.

ON1Y samarbetar med olika artister på varje nytt släpp, och den här gången är det Simon Samaeng som står för sången. Samaeng är känd för sina akustiska versioner på låtar med artister som The Weekend, ZAYN och Taylor Swift som har streamats över 120 miljoner gånger. I början på 2019 släppte Simon sin debut singel ’Final Destination’ och den har idag har över 2 miljoner streams. Precis som ON1Y har Samaeng spenderat massor av tid i Los Angeles de senaste åren, där han samarbetat med många av världens mest framstående låtskrivare och producenter som Julian Bunetta, Lindy Robbins, Dianne Warren och Toby Gad.

- Jag har jobbat med Simon i flera år, men det var först när någon annan föreslog honom till Aphrodite som det sa PLING i huvudet. Han passar perfekt för den här låten, han gick in och nailade sin vocal på en timme. Det var riktigt kul att göra detta med just honom, berättar KJ från ON1Y.

Lyssna på Aphrodite via Spotify här

Aphrodite skrevs i Hollywood Hills tillsammans bl a låtskrivaren och artisten Lazee och låtskrivaren Aleena Gibson (Austin Malone, Girls’ Generation, Jason Derulo) och släpps idag digitalt worldwide via Cosmos Music.