Darling - Skott

Skott släpper den sista och sammanfattande låten på debutalbumet - ’Darling’ ute nu

Den 26 juni släppte den svenska artisten Skott sitt efterlängtade och kritikerrosade debutalbum ’Always Live For Always’ på hennes egna nystartade label Dollar Menu. Nu släpper Skott albumets tolfte låt och bonusspår 'Darling'. Låten är enligt henne själv en av de mest romantiska låtarna hon någonsin har skrivit och beskriver den som en vaggvisa till den du älskar.

– I see it as almost a lullaby for someone you love above all else. I basically kept the entire demo production because it felt so raw and real, and I didn't want to lose any honesty or rawness by building a whole polished production around it. I feel like this one's up there with 'Midas' as one of the most romantic songs I've written, and it's very dear to my heart, säger Skott.

Debutalbumet 'Always Live For Always' har hyllats internationellt av bland andra magasinen Clash Magazine, The Line of Best Fit samt Pigeons & Planes och Idolator som beskriver albumet som en av de bästa nya popreleaserna just nu. Även i Sverige har albumet fått fina recensioner, Aftonbladet gav albumet 4/5 i betyg och träffar, enligt skribenten Håkan Steen, mitt i prick på sitt debutalbum. Den nya låten 'Darling' är akustisk och avskalad med en drömsk känsla över sig.

– It’s about going into the great wide unknown with the one you love. The feeling that the world might throw unpredictable obstacles your way, but the two of you can take on anything. The production is quite stripped down and raw because I wanted the storytelling to do most of the talking, rather than overshadow it with a big instrumental. Darling has a simple message – that no matter what, everything will be alright if we have each other, fortsätter Skott.

Sen hösten 2019 har Skott släppt singlarna 'Bloodhound', 'Midas', 'Kodak & Kodein' och 'Talk About Me' på hennes egen label Dollar Menu. Låtarna har uppmärksammats och hyllats av medier som Billboard Magazine, BBC Radio 1, NylonMagazine och Refinery 29. Redan i början av 2020 hade hennes musik över 100 miljoner streams.

Lyssna på albumet 'Always Live For Always' i sin helhet här

Följ Skott här: