Tungevaag tar sig an Wig Wam's virala hit 'Do Ya Wanna Taste It'

Tungevaag tar sig an Wig Wam's virala hit 'Do Ya Wanna Taste It'

Norska glam-metal legenderna Wig Wam teamar upp med världskända DJ:n Tungevaag på ny genreöverskridande remix av virala ‘Do Ya Wanna Taste It’.

Efter att norska glam-metal bandet Wig Wam’s hitlåt ‘Do Ya Wanna Taste It’ var ledmotiv till James Gunn’s hit serie ‘Peacemaker’ lös låten bokstavligt talat upp på streamingplattformar och virala listor över hela världen. Bandet var dagar från att lägga ned och deras bokningsagent hade precis droppat dem när ‘Do Ya Wanna Taste It’ blev theme song till Peacemakers ikoniska öppning. Låten gick in på Spotify Global viral chart #9 och på flera andra listor över hela världen. Introt till Peacemaker har över 10 miljoner visningar på Youtube och både kritiker och fans har hyllat dansen, musiken och James Gunn som lyckats skapa ett TV-serie intro man inte skippar.

Norska artisten och DJ’n Tungevaag rivstartade sin karriär 2014 med ‘Wicked Wonderland’ och har spelat på de flesta stora DJ-scener och festivaler över hela Europa. 2021 blev han utnämnd som #89 på DJ Mags lista över top 100 DJ’s och i sommar ser vi honom bland annat på Tomorrowland.

Samarbetet mellan dessa två norska giganter kanske kom oväntat, som en helt ny del i ett universum där glam rock och electro möts i en genreöverskridande symbios av dessa två världar som kanske aldrig mötts förr.

I have been a fan of Wig Wam for a while now and when I got approached to do a remix for this crazily viral song I jumped full in. You can hear a style that I haven't tried in a while so I am excited to hear what everyone thinks. I couldn't be more excited about it, säger Tungevaag.

- FINALLY our genre of music is hitting the crossover audience after decades in the cave. Thanks to James Gunn and his Peacemaker series, glam rock and hair metal is once again back on the charts to ignite a new generation of listeners. Though we proudly stay true to our musical genre, it's very exciting to hear ‘Do Ya Wanna Taste It’ in Tungevaag’s musical landscape. Getting this kind of recognition from a top notch representative of a genre lightyears away from our own musical style is really inspiring, säger Åge Sten Nilsen (Wig Wam)

Lyssna på 'Do Ya Wanna Taste It (Tungevaag Remix) - Här

Följ Wig Wam här: