Jöns Andersgården väljer Countryside Hotels

Jöns Andersgården väljer Countryside Hotels

Countryside Hotels, som är en marknads- och försäljningsorganisation för privatägda hotell på landsbygden, har fått ett nytt medlemshotell – Jöns Andersgården i Rättvik, Dalarna.

Hotellet drivs av bröderna Jesper och Adrian Svensson sedan 2011. Jesper står för matglädjen i matsalen som bjuder på smaker med inspiration från Italien, medan Adrian driver hotellverksamheten.

Om valet att gå med i Countryside Hotels säger Adrian Svensson: ”Då vi letade efter en medlemsorganisation för Jöns Andersgården tittade vi förstås på vad ett medlemskap skulle innebära för oss rent boknings- och försäljningsmässigt och på de ekonomiska fördelarna med gemensamma inköp. Men naturligtvis är det nätverk vi blir en del av också en viktig faktor och därför känns Countryside Hotels som helt rätt val”

”Jöns Andersgården är en liten pärla som jag blev väldigt förtjust i vid mitt besök. Hotellet står för allting som är Countryside Hotels: välkomnande, personligt, lantligt, god mat och vänlig service”: säger Bibi Rydbacken, marknads- och försäljningschef på Countryside Hotels.

Jöns Andersgården är en idyllisk dalagård med anor från 1500-talet och har därmed en lång historia bakom sig – under en period gjordes till och med ett misslyckat försöka att avla tvättbjörnar på gården. De nio rustika rummen är utspridda i flera byggnader runt gården och gårdsplanen bjuder på en panoramavy över sjön Siljan.

Hotellet är nu bokningsbart på www.countrysidehotels.se

Bibi Rydbacken, marknads- och försäljningschef, Countryside Hotels
t. 0708-96 18 11, bibi@countrysidehotels.se