Nytt sagohotell till Countryside Hotels

Nytt sagohotell till Countryside Hotels

Wallby Säteri i Skirö utanför Vetlanda, är Countryside Hotels senaste medlemshotell och organisationens femte anläggning i Småland. Området kallas i folkmun för ”Astrid Lindgren-land” och hela miljön kring hotellet är som hämtad från någon av hennes sagor.

Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels säger: ”Vi är mycket glada för allt som tillskottet av Wallby Säteri innebär – både som komplement till våra övriga anläggningar i regionen och som en ny stark aktör till Countryside Hotels.

Magnus Nyman, som tillsammans med sin familj äger Wallby Säteri sedan 2000 och även driver ett aktivt jord- och skogsbruk samt en veterinärklinik på området, säger:Jag tycker att det skall bli jättekul att få vara med i denna hotellgrupp med fantastiska hotell från norr till söder, och nu också i lilla Skirö!

Astrid Lindgrens Värld ligger bara några mil från hotellet. I samband med höstlovet erbjuder Wallby Säteri ett familjepaket med boende, höstmarknad på Astrid Lindgrens Värld och teaterföreställning för hela familjen på hotellet med bland andra Romeo & Julia-kören från Dramaten.

Andra tider under året erbjuder Wallby Säteri en mängd upplevelser som till exempel Guldvaskning, Kräftfiske, besök i Glasriket och gammaldags julbordshelger. Och förstås hotellpaket med entré till Astrid Lindgrens Värld.

Herrgården har anor från 1300-talet och används för möten, konferenser och middagar för upp till 80 personer. De 19 hotellrummen ligger i charmiga stugor som kantar en idyllisk boendelänga på ägorna.

Läs mer om hotellet på www.countrysidehotels.se/wallby_sateri

Kontakt & bilder

Magnus Nyman, Wallby Säteri
magnus@wallby.se