Coxa Carry lanserar en världsunik produkt.

”Vi har identifierat ett behov och ett problem för utövare som använder vätskeryggsäckar och där vätskan i munstycket fryser på grund av minusgrader och fartvinden. Nu har vi tillsammans med elitåkare i arbetat fram en produkt som är en lösning på detta” säger Lars Ekberg, marknadschef på Coxa Carry.”

Vi vet att detta är en efterlängtad produkt som fyller ett viktigt behov för användaren. En av våra framgångsfaktorer på marknaden är att Coxa identifierar nya produkter och funktioner eftersom vi samarbetar så tätt med elitåkarna fortsätter Lars.

Produktens namn är Coxa AFC som härstammar från anti frys funktionen som produkten ger. Den finns i två varianter, den ena är med magnetllåsning där en del fästs under tröjan och sätts fast med supermagneter och den andra varianten appliceras med en velcrolösning.

• #feelthefreedom
  • #coxacarry

Coxa Carry är ett svenskt innovationsföretag inom sportprodukter. Coxas unika ergonomiska bärsystem optimerar viktfördelningen så att axlarna och överkroppen är helt fria från vikt och belastning eftersom 100% av vikten bärs på höften. Ryggsäckarna rymmer  vätskebehållare, perfekta för riktigt krävande aktiviteter som cykling, vandring, löpning eller skidåkning. Företaget har även andra produkter som midjebälten, dry bags, mobil fodral och andra tillbehör för utomhus aktiviteter.

ENGLISH: Coxa Carry is a Swedish innovation company in sports products. Coxa's unique ergonomic carrier system optimizes the weight distribution so that the shoulders and upper body are completely free from weight and load because 100% of the weight is carried on the hip. The backpacks accommodate dual fluid reservoirs, perfect for really demanding activities such as cycling, hiking, running or skiing. The company have also other products like hydration waistbelt, dry bags, thermo phone cases and other outdoor accessories.