CP+B OCH SONY RADERAR FOTBOLLEN PÅ AFTONBLADET.SE

FIFA World Cup™-sponsorn Sony lanserar nu, i samarbete med CP+B, Mediacom och Aftonbladet; Xperia™ Football Cancellation. Med hjälp av en knapp placerad på Aftonbladet.se kan man själv slå av och på de kommande veckornas starkaste brus i nyhetsflödet – fotbollsbruset. Tjänsten kommer att finnas på både den vanliga siten och mobilsiten.

Nya Xperia™ Z2 är världens första smartphone med teknik för digital brusreducering; Digital Noise Cancellation. En funktion som genom en enkel knapptryckning gör att hörlurarna tar bort allt störande ljud utifrån.

"Vi på Sony älskar fotboll, Aftonbladet älskar fotboll – nästan alla älskar fotboll. På det här sättet uppmärksammar vi både fotbollsälskarna och alla de som inte är lika förtjusta i att hela världen kommer prata fotboll i fyra veckor. Samtidigt låter vi Aftonbladets läsare upptäcka en feature som aldrig tidigare funnits i en smartphone”, säger Martina Johansson, MarCom Manager, Nordics & Baltics på Sony Mobile.

”Tjänsten har varit komplicerad att ta fram och har krävt ett nära samarbete med vår sportredaktion här på Aftonbladet. Men det här är mer än bara reklam, det är en tjänst som förbättrar upplevelsen för våra läsare”, säger Niklas Forsberg, Chef Creative Sales på Aftonbladet.se.

”Vi har hittat ett roligt sätt för Sony att sticka ut som sponsor och dramatisera en produktfördel, men i centrum står en stark idé som också erbjuder en nytta. Samarbetet mellan en nytänkande kund och vi på CP+B ihop med mediabyrån och Aftonbladet har varit riktigt kul och givande”, säger Cecilia Steenberg Forsberg, Client Service Director, CP+B.

Sony Mobile: Martina Johansson, 070-409 08 08, martina.johansson@sonymobile.com
CP+B: Cecilia Steenberg Forsberg, 070-860 00 00, cforsberg@cpbgroup.com