Cramo AB förvärvar MG Rental

Cramo AB förvärvar MG Rental

Cramo AB har 18 december 2023 ingått avtal med MG Rental AB om att förvärva samtliga aktier i MG Rental AB.

MG Rental AB är ett privatägt företag inom maskinuthyrning och försäljning av relaterade produkter. Bolaget som grundades 2007 har sin bas i Stockholmsregionen och utgår från sex verksamhetsställen. MG Rental leds sedan starten av vd och grundare Mattias Matsson.

Förvärvet av MG Rental blir Cramos tredje under 2023. Affären stärker Cramos ledande position inom uthyrningsbranschen i regionen, och är en del av företagets tillväxtstrategi. Genom förvärvet kompletterar Cramo sin geografiska närvaro och sina förmågor med avseende på produkter, expertis och erfarenhet.

Cramos vd Samuel Alteborg kommenterar affären: "Cramo är på en stadig tillväxtresa med en stark ägare i ryggen. Vi har en hållbar strategi för hur vi ska fortsätta att vara nummer ett i branschen – förvärvet av MG Rental är en viktig del i den. Det är ett stort förtroende som Mattias visar oss på Cramo – ett förtroende vi kommer att förvalta väl och som vi tar oss an med stor respekt inför vad man åstadkommer och betyder för sina kunder. För mig står MG Rental för allt det positiva man lägger i begrepp som lokal förankring, kundfokus och stolt yrkeskunskap. Jag vill passa på att välkomna alla nya kollegor på MG Rental till Cramofamiljen – jag hoppas att ni kommer att trivas med oss, ha roligt och utvecklas”.

Den befintliga verksamheten och personalen inom MG Rental kommer att bli en del av Cramos Region Öst. Respektive bolags depåverksamheter i regionen kommer inledningsvis att fortsätta att fungera som tidigare och dra nytta av varandras styrkor för att göra kundernas upplevelse ännu bättre.

MG Rentals vd Mattias Matsson säger i en kommentar: ”Under alla år har vi på MG Rental haft ett bra förhållande till Cramo och på olika sätt hjälpt regionens kunder. Det här är en unik möjlighet för oss att ta verksamheten till nästa nivå och ge alla medarbetare ännu större möjligheter att utvecklas – något som givetvis våra kunder tjänar på i slutänden. Trots skillnaden i storlek tänker vi väldigt lika och har samma syn på vad som är viktigt att göra för att ha nöjda kunder – det finns mer som förenar än skiljer oss åt. Det känns väldigt tryggt och jag törs säga att den här affären innebär stora fördelar för oss, Cramo och våra kunder”.