På bilden från vänster: Magnus Brunander Cramo, Jakob Revellé blockchef NCC samt Michael Rusin platschef NCC

Cramo vinner ny upphandling – Park Central i Göteborg

Ett joint venture mellan Jernhusen och NCC ska skapa och förverkliga Park Central i Göteborg, stadens nya signaturbyggnad, med byggstart under 2024. Fastigheten om ca 40 000 kvadratmeter skall inrymma handel, kontor samt stationsdel och är den första byggnaden att ta plats i det nya stadsrum som växer fram vid Centralstationen i Göteborg. Byggkostnad uppskattas till ca 1 500 000 000 SEK och byggnationen beräknas stå klar under 2027.

Cramos anbud har innefattat flertalet flexibla lösningar kring samarbete och logistik, digitala lösningar samt arbetssätt för att hålla nere kostnader, något som i detta fall fick NCC att välja Cramo.

- Vår målsättning är att stötta vår uppdragsgivare på bästa sätt vi kan och verka mer som en partner än enbart en leverantör, säger Magnus Brunander, customer success manager på Cramo .

Magnus fortsätter,
- I vår upphandling har vi tillsammans med ansvariga för Park Central arbetat fram lösningar som ska optimera processer under genomförandet. Jag vill passa på att tacka samtliga inblandade för fint samarbete så här långt, vi ser fram emot fortsättningen.