Cramos digitala tjänster – appen är nästa steg

Cramos digitala tjänster – appen är nästa steg

Att arbeta med Cramo ska gå snabbt och smidigt. Med våra digitala tjänster vill vi hjälpa våra kunder att spara tid, effektivisera sina interna processer och öka transparensen kring sin hyrda utrustning och dess kostnader. Cramo har länge varit en av de viktigaste pådrivarna för att öka produktivitet och kvalité med hjälp av digitala lösningar. Idag tar vi nästa steg och lanserar den nya Cramo appen – ett komplement till vår populära onlineportal.

Cramos Innovation Manager, Patrick Phua, berättar mer om den nya appen.
”Cramos nya app utgör en bas för ny spännande funktionalitet som vi utvecklar för våra kunder i syfte att öka produktiviteten på byggarbetsplatsen. Tanken är helt enkelt att Cramo appen ska utvecklas och byggas på med nya funktioner som baseras på hur våra kunders behov ser ut. I den första releasen har du möjlighet att få en överblick över din pågående hyra, boka returer direkt via appen och ha åtkomst till detaljerad produktinformation och dina avtalspriser tillsammans med relevant dokumentation".

Börje Björkholm är affärsutvecklingschef på Cramo och har länge gått i bräschen för att föra upp digitaliseringsfrågorna högt på agendan – både internt och externt;
”Genom att erbjuda marknaden ledande digitala tjänster ökar vi våra kunders produktivitet samtidigt som vi driver digitaliseringen av hela vår bransch – det är en viktig del i Cramos strategiska arbete som kommer att gagna våra kunder och partners samt branschen som sådan. Den nya appen är en del i en större helhet där fler spännande nyheter är att vänta – håll till exempel utkik efter vårt koncept ”digitala depåer” som inom kort kommer rullas ut i vårt nät”, säger Börje.

Cramo appen kommer successivt att ersätta de två befintliga – Product Viewer och MyEquip – och finns att ladda ned på App Store och Google Play.  Läs mer om appen här.

Ladda ner appen: