Ny Cranab-återförsäljare i Danmark för Slagkrafts vägröjningsmaskiner

Cranab i Vindeln växlar upp i Danmark och inleder ett samarbete med Gersvang Maskiner ApS som från och med april blir ny återförsäljare för varumärket Slagkrafts vägröjningsmaskiner.

— Vi tror mycket på samarbetet. Gersvang Maskiner är ett känt företag i Danmark som täcker hela landet och har bra kapacitet för försäljning, service och reservdelar, berättar Håkan Bergh, produktchef för Slagkraft.
— Gersvang Maskiner har dessutom en lång erfarenhet och en etablerad kundbas med entreprenörer inom både väg och järnväg samt kommuner vilket är rätt målgrupp för oss, säger Håkan.

Cranab är Skandinaviens ledande tillverkare av vägröjningsmaskiner under varumärket Slagkraft. Slagkrafts produkter består av motorpaket, kranar och röjningsaggregat för effektiv röjning av gräs, sly och buskar i diken och slänter kring vägar. Slagkrafts system för vägröjningsmaskiner är ett av Skandinaviens mest sålda och modellerna används i det professionella segmentet inom vägröjning. Produkterna används ofta på väghyvlar och hjullastare men även traktorer.

Gersvang Maskiner med säte i Karlslunde utanför Köpenhamn är ett företag med 20 års erfarenhet av maskiner och utrustning inom underhåll av gator, vägar, järnvägar och ytorna omkring dem. De kommer nu att utveckla den danska marknaden med Slagkraft.

— Det känns mycket roligt att vi fått förtroendet att bli återförsäljare för Slagkrafts produkter. Cranab är ett professionellt företag och Slagkraft är ett erkänt varumärke med robusta och driftsäkra produkter som kompletterar vårt utbud inom underhåll av gator, vägar och järnvägar, säger Bent von Müllen, försäljningsansvarig på Gersvang Maskiner.

— Nu kommer vi att fokusera på att bygga upp försäljningen av Slagkrafts produkter. Det finns ett stort behov på den danska marknaden och möjligheterna att öka Slagkrafts marknadsandelar är mycket goda.

— Vi kommer även att se till att service, underhåll och reservdelsförsörjning fungerar på bästa sätt. Det är viktigt för både oss, våra kunder och de som redan använder Slagkrafts produkter i Danmark, säger Bent.

För mer information kontakta:

Håkan Bergh, Slagkraft: tfn: + 46 (0)70-560 56 26
Bent von Müllen, Gersvang Maskiner ApS tfn: + 45 42 24 55 57

• Industri, tillverkning

Fakta Cranab AB:

Cranab har över 50 års erfarenhet av att utveckla och tillverka kranar, gripare och röjningsmaskiner för världsmarknaden. I företaget ingår även varumärket Slagkraft. Produktionsenheter och huvudkontor finns i Vindeln, utanför Umeå i Västerbotten.

Cranab är en del av Cranab Group som består av Cranab, Slagkraft, Vimek och Bracke Forest – fyra ledande varumärken som samverkar för att vara världsledande inom hållbart skogsbruk, från plantering till slutlig hantering. Cranab tillverkar kranar och gripare; Slagkraft gräs- och buskröjningsmaskiner; Vimek små skogsmaskiner; Bracke Forest tillverkar aggregat för markberedning, sådd och avverkning. Cranab Group omsätter omkring 330 miljoner kr och har ca 200 anställda.

Håkan Bergh

Slagkraft +46933-144 12