Pressmeddelande -

Creative lanserar Hitz MA500 – Högkvalitativa och brusreducerande in-ear hörlurar

Creative Technology Ltd lanserar Creative Hitz MA500, ett par högpresterande och brusreducerande in-ear hörlurar med en ergonomisk en-knapps-mikrofon på sladden.

Elegant designade i lyxig krom och tillgängliga i svart eller vitt, är de extremt lätta Creative Hitz MA500 det senaste tillskottet till den populära Creative Hitz-serien av hörlurar. Hörlurarna ger den kräsna användaren ett högkvalitativt ljud, tydlig röstkommunikation och ytterligare funktioner som en bekväm en-knapps-kontroll på sladden för enkel volymjustering, brusreducering och en platt trasselfri sladd, som är lätthanterlig och gör det enkelt att förvara dem.

Ljud av högsta kvalitet
Hörlurarna har basinställda Neodymium-element som ger en fylligare bas och ett imponerande ljud när man lyssnar på musik, samtidigt som den bevarar tydliga röstsamtal. Användare får garanterat en fängslande ljudupplevelse vid alla användningsområden.

Tydliga samtal med en optimerad kontroll
En-knapps-kontrollen med inbyggd mikrofon och volymjustering ger tydliga röstsamtal och är anpassad för att stort utbud av olika smartphones och surfplattor.

Trasselfri sladd och klart ljud
Hörlurarnas platta och trasselfria sladd är designade för att förhindra prassel och låter användaren lyssna på musik med ett överlägset ljud utan något krångel. Den guldfärgade kontakten ger en anslutning av högsta kvalitet.

Brusreduserande hörlurar
Den ergonomiska in-ear designen stänger ute ljudet från omgivningen så att användaren kan lyssna på musik eller samtala utan att bli störd. Dessutom kan användaren välja mellan tre olika storlekar på dual-tone öronkuddarna gjorda i silikon, vilka sitter tätt och utestänger ljud från omgivningen.

Teknisk specification

Hörlurar

·  Element: 9mm Neodymium magnet

·  Frekvensomfång: 6Hz ~ 23kHz

·  Impedans: 16ohms

·  Känslighet (1kHz): 105dB/mW

Mikrofon

·  Typ: Omni-directional

·  Impedans: <2.2kohms

·  Kabellängd: 1.2m

·  Ingångskontakt: L-shaped 3.5mm 4-pole guldpläterad kontakt

Pris och tillgänglighet
Creative Hitz MA500 in-ear hörlurar finns tillgänliga från slutet av juli i Creatives onlinebutik på www.creative.com för 499 kr.

För mer information om Creative Hitz MA500 in-ear hörlurar, besök www.creative.com

För mer information eller produktutlåning, var god kontakta:
Isabell Blomkrantz, Bite
isabell.blomkrantz@biteglobal.com

• ma500
  • hitz ma500
  • ljud
  • musik
  • hörlurar
  • creative labs
  • creative

Creative is a worldwide leader in digital entertainment products.  Famous for its Sound Blaster® sound cards and for launching the multimedia revolution, Creative is now driving digital entertainment with cutting-edge audio solutions, premium wireless speakers, wireless headphones and portable media devices.  Today, Creative re-invents the Sound Blaster, which has a user base of over 400 million, with its ground-breaking Sound BlasterAxx that aims at the new mobile networked generation by bridging the worlds of the computer, smartphones, and tablets.  Creative’s proprietary technologies, innovative hardware, applications and services leverage the Internet, enabling consumers to experience high-quality digital entertainment - anytime, anywhere.

# # #

This announcement relates to products launched in Europe.  Availability is subject to change without notice and may differ elsewhere in the world according to local factors and requirements.  Creative, the Creative logo, Sound Blaster, the Sound Blaster logo, Sound BlasterAxx, and Hitz are trademarks or registered trademarks of Creative Technology Ltd in the United States and/or other countries.  All other trademarks are the property of their respective owners.