Nu lanseras Verklig Huvudman i vårt API

Nu lanseras Verklig Huvudman i vårt API

Nu kan du enkelt och smidigt hämta information om ett företags verkliga huvudman eller huvudmän även via API och integrera direkt i dina befintliga system och processer.

Sedan tidigare har vi lanserat Verklig Huvudman på vår hemsida. Nu lanserar vi även tjänsten via API. Informationen hämtas från Bolagsverkets register över verkliga huvudmän. Du får till exempel namn och personnummer, hur stor andel av företaget personen kontrollerar och vilken typ av kontroll det handlar om. Du kan välja mellan att få enbart grundläggande mer överskådlig information, eller mer detaljerad information på personnivå.

Tjänsten har stöd för samtliga företagsformer som är skyldiga att ange verklig huvudman, vilket innebär att du även kan se om ett företag inte har angivit Verklig Huvudman eller om det finns misstanke om att informationen som lämnats inte är korrekt.

Vill du veta mer om hur du kommer igång med Verklig Huvudman i vårt GetData-API?
Kontakta din säljare på Creditsafe eller sales@creditsafe.se, 031-725 50 10

Creditsafe är världens mest använda kreditupplysningsföretag, med 18 kontor i 12 länder och över 100 000 kunder. Vi har sedan starten 1997 levererat kredit-, marknad- och affärsinformation till stora som små företag, kommuner, myndigheter och organisationer. Creditsafe bedömer kreditvärdighet hos både företag och privatpersoner och erbjuder en mängd smarta tjänster för säkrare affärer.