Skånskt filmproduktionsbolag tar upp kampen

I slutet av 2012 så inledde duon ett samarbete med mäklarfirman HusmanHagberg i Helsingborg och skapade deras reklamfilmer. Sedan blev de ny leverantör åt HIF (Helsingborgs IF) och kommer att skapa deras filmer och digitala presentationer under de kommande två åren. I januari i år skrev de avtal med Conrad Elektronik om att ta fram nya reklamfilmer som ska visas i Kanal 5 och Kanal 9 under hela året.

CR Film har även producerat eventfilmer åt amerikanska företaget WhiteBull som är baserat i Barcelona samt åt GP Bullhound – med bas i London, San Francisco, Berlin och Stockholm.

I det nya bolaget kommer Sebastian Brännström arbeta som producent, Niclas Schüler som art director och Korosh Mirhosseini som regissör. Bolaget anställer också Josefine Schüler som tidigare jobbat som account manager på MTG

CR Films affärsidé är att skapa filmer som berör med personregi och design som viktiga ingredienser.

• Bio, film, foto

• företagande
  • showreel
  • rooftop
  • reklamfilm
  • reklambyrå
  • produktionsbolag
  • mäklare
  • filmproduktion
  • film
  • curt design studio
  • cr film

• Stockholm

CR Film: Vi skapar reklamfilmer i miljon-kronors klassen, som inte nödvändigtvis kostar miljoner. CR Film är experter på att få varenda spenderad krona att synas i bild. Vi skapar vackra filmer, med stora budskap och starkt regi-tänk. Något som går igen i alla reklamfilmer vi gör. Mycket ska rymmas i 5, 10, 20, 30 sekunder. En hel historia, ett företags hela budskap. Titta på några av de filmer vi gjort på http://www.crfilm.se, och hör av dig om du vill träffas och veta mer.

Niclas Schüler

Presskontakt Grundare, delägare Art Director, Producent 0703-779157