Alessandro Peretti, applikationskonsult på CRMK

Alessandro Peretti - ny applikationskonsult på CRMK

CRM-Konsulterna (CRMK) ser en fortsatt stor efterfrågan från företag att arbeta systematiserat med att stärka sina processer och kundrelationer. Vi söker därför ständigt efter nya förmågor som vill växa med oss och våra kunder. Nu hälsar vi Alessandro Peretti välkommen som ny applikationskonsult.

Alessandro Peretti har det senaste året arbetat som fullstack developer och fördjupat sig inom bland annat C# och .NET. Han har en gedigen erfarenhet inom kundservice och har i grunden en kandidatexamen i filosofi från universitetet i Bologna.

- Alessandro är i början av sin karriär som applikationskonsult och har ett gediget intresse för utveckling och att skapa kundnytta. Han har en bred erfarenhet från kundservice där han bland annat arbetat i ledningsgrupp, kundsupport och hållit i utbildningar. Vi är väldigt glada att få välkomna Alessandro till oss och ser att han kommer kunna tillföra många nya insikter till oss i teamet samt till våra kunder, säger Kathrine Hogseth, vd för CRMK.

Ett av CRMK’s värdeord är kompetens och det genomsyrar hela organisationens sätt att agera. Att dela kunskap och hjälpa kunder att stärka sina kundrelationer har varit centralt sedan företaget grundades 2010 - alltid med Microsofts plattform i fokus, det som idag heter Dynamics 365 och Power Platform.

- Vi söker ständigt efter personer som vill utvecklas tillsamman med oss och våra kunder. Alessandro har ett gediget intresse av plattformen och en nyfikenhet att söka information och lösningar. Att han dessutom gärna delar med sig av sin kunskap passar väl in i vårt sätt att arbeta, säger Kathrine.

Alessandro kom i kontakt med CRMK under sitt jobbsökande och fastnade framför allt för företagets starka kundfokus och kontinuerliga kompetensutveckling.

- En wow-faktor för mig är CRMKs ”growth mindset” och att kompetensutveckling ständigt är närvarande. Jag gillar storleken på företaget där jag kan bli en i gänget och inte bara försvinna i mängden. CRMK har 5 MVP:er inom Business Application och jag ser fram emot att lära mig allt jag kan ifrån dem och de andra kollegorna, säger Alessandro.

Hjärtat klappar lite extra för Power Automate. Utöver sina tekniska kunskaper kan Alessandro flaggorna och huvudstäderna för alla länder i FN. Han har dessutom ett stort musikintresse där han gärna varvar allt från kubansk timba, black metal till en West-End musikal. Han lägger det mesta på minnet – så se till att få honom i laget vid nästa pubquiz!

Välkommen till oss Alessandro!

Alessandro Peretti tillträdde rollen som applikationskonsult den 1 september 2023.