Eva Brise, ny Office Manager på CRMK

Ny Office Manager på CRMK

Vi på CRM-Konsulterna (CRMK) hälsar Eva Brise välkommen som Office Manager. Det är en ny roll på företaget som kommer att formas efter hand.

Eva Brise är i grunden journalist och har ägnat större delen av sitt liv åt att skriva; främst som dramatiker och manusförfattare för film, TV och teater. Hon har även undervisat i dramaturgi och kreativt skrivande. Under cirka 30 år har hon också drivit två stora arbetsplatser för frilansande kulturarbetare. Ett arbete som kommer väl till pass i rollen som Office Manager.

- Vi är jätteglada att ha Eva på plats! Vi har tidigare inte haft denna roll hos oss, men behovet har varit stort. Att ha någon på plats på kontoret som kan hjälpa oss och våra kunder att skapa förutsättningar för innovativa möten är guld värt, säger Kathrine Hogseth, vd för CRMK.

Förutom de mer övergripande kontorsgöromålen kommer Evas erfarenhet som skribent till stor nytta. Det behövs alltid hjälp med allt från planering och korrekturläsning till upphandlingar och innehållsproduktion. Ju mer insatt hon blir i verksamheten, desto mer kommer underhåll av data i det egna CRM:et att bli en naturlig del av arbetet.

- Här ser jag att Eva med sin kunskap kan ge oss ett perspektiv som vi ibland saknar då vi är så väl insatta i vad Dynamics 365 och Power Plattform kan erbjuda. Med Eva får vi ett par nya glasögon att använda där vi tvingas att se på saker på ett helt nytt sätt. Precis som det är för många nya användare av plattformen ute hos våra kunder, säger Kathrine.

Som nämnts tidigare är Eva långt ifrån en novis. Hon är lösningsorienterad och tycker om att inspirera människor i sin omgivning.

- Vikten av en arbetsplats och kollegor har alltid varit central för mig och jag har drivit två stora arbetsplatser för kulturarbetare: Kulturstationen och Äppellunden. Det var också det som ledde till kontakten med CRMK, där jag hoppas kunna bidra till en kreativ och inspirerande mötesplats för både kollegorna och kunderna, säger Eva.

Eva är en riktig frankofil även om somrarna helst tillbringas på Tärnö i Blekinge skärgård. Hon är inte rädd för höjder och har varit med i ungdomslandslaget i simhopp med 10 meter som bästa gren.

Välkommen till oss Eva!

Eva Brise tillträdde rollen som Office Manager den 19 september 2023.