Alexander Cederblad, applikationskonsult CRMK

CRMK utökar sitt team med ytterligare marknadsexpertis

CRM-Konsulterna (CRMK) ser en fortsatt stark efterfrågan från kunder att fördjupa sina kundrelationer och arbeta mer systematiserat med sin data. Vi hälsar därför Alexander Cederblad välkommen som applikationskonsult med fokus på Sälj- och Marknadsmodulerna.

Alexander Cederblad har en lång och bred bakgrund som applikationskonsult inom Microsoft Dynamics 365 och har arbetat med kunder inom flera olika branscher. I botten har han en Master of Science inom Marknadsföring från Stockholms universitet och hjärtat klappar därför lite extra för Microsofts marknadsstöd, kallad Marketing.

- Det känns verkligen fantastiskt roligt att få välkomna Alexander till oss på CRMK. Han är en erfaren konsult som känner plattformen väl och han kommer att bli en tillgång för vårt team och våra kunder, säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna.

Just nu finns en stor efterfrågan från kunder att ta ett större grepp och optimera sitt arbete i Dynamics 365 och Power Platform. Det är ett naturligt steg för företag i tillväxt att addera ytterligare systemstöd till sin organisation. Allt för att jobba mer systematiskt, få full kontroll och bättre översikt av sin data.

- Alexander kommer med sin erfarenhet att komplettera vårt befintliga team på ett utomordentligt sätt. Vi har länge sökt en ny kollega som har både hans erfarenhet och passion för plattformen med viljan att hålla sig i framkant. Det händer otroligt mycket inom alla delar av plattformen och för Marketing i synnerhet, som nu utvecklats till en mogen produkt med en riktigt spännande roadmap, säger Kathrine.

För Alexander kändes det självklart att söka sig till CRMK, mycket tack vare bolagets stora kollektiva kunskap om Dynamics 365 och Power Platform, välintegrerade team och ständiga närvaro i Microsoft-Communityt.

- Jag ser fram emot att lära känna alla mina nya kollegor och företagets kunder. Det är ett seniort gäng som har djup förståelse för alla möjligheter som finns med plattformen. Här hoppas jag kunna bidra med min kunskap och tidigare erfarenhet och det är alltid roligt att kunna tillföra nya infallsvinklar, säger Alexander.

Utanför jobbet är motorsport ett stort intresse. Söndagarna är heliga för Alexander, då vigs dagen för spänning och action till ljudet av hybrid-motorer. Han missar inte ett enda Grand Prix!

Välkommen till oss Alexander!

Alexander Cederblad tillträdde rollen som applikationskonsult den 12 juni 2023.