Christian Palmé, applikationskonsult

Digitalisering i centrum för CRMK vid nyrekrytering

CRM-Konsulterna (CRMK) välkomnar Christian Palmé som applikationskonsult. Med fokus på att hjälpa företag att implementera och automatisera affärsstödjande verktyg och förenkla människors vardag.

Christian Palmé har en lång bakgrund inom IT, både inom infrastruktur och från verksamhet. Närmast kommer han från en ledande livsmedelskedja där han bland annat arbetat med att sätta upp Center of Excellence (CoE). En viktig komponent för organisationer som arbetar med Microsoft Power Platform för att sätta en övergripande strategi, dela kunskap inom organisationen men även tillhandahålla ramverk och verktyg för den digitala innovationen.

”Christian har en stor förståelse för de möjligheter som finns med Power Platform och en gedigen erfarenhet av att implementera CoE. Med bakgrund från både IT och verksamhet tar han med sig insikter som är värdefulla för våra kunder i deras arbete med att bygga egna applikationer och skapa automationer,” säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna. Hon fortsätter:

”Det här är något som ligger helt rätt i tiden. Möjligheten för företag att på ett strukturerat sätt själva leda sin utveckling och ha en samlad kontroll av vad som görs i organisationen. Det är både roligt och kostnadseffektivt.”

Efter att ha arbetat många år i en större organisation lockade möjligheten att få hjälpa fler att komma i gång med innovationsarbete. CRM-Konsulternas djupa kompetens inom Microsoft Dynamics 365 och Power Platform blev avgörande för Christian:

”Jag ser verkligen fram emot att få hjälpa företag att arbeta med Power Platform, utveckla sina egna CoE och på det sättet skapa innovation. Att få göra det tillsammans med dessa kompetenta kollegor gör mig ödmjuk inför uppgiften och mycket förväntansfull,” säger Christian.

”Det känns fantastisk bra att få välkomna Christian som applikationskonsult på CRM-Konsulterna. Hans entusiasm och nyfikenhet på plattformens alla möjligheter är något som verkligen smittar av sig,” avslutar Kathrine.

Christian Palmé tillträdde rollen som applikationskonsult den 14 november 2022.